onsdag 20 mars 2013

Vitt




Tänk med vilken lycka i magen jag publicerade
de första bilderna med vit snö på i November-December.
Idag var det med tunga steg jag gick ut och hämtade tidningen.
Knäppte några bilder och in igen med en önskan om att dra täcket över huvudet.

Men, men, vackert är det ju på sitt magiska vis
(om man nu ska försöka vara lite positiv).
Hoppas ni sluppit undan.
För här ser jag just nu inget slut då det fortfarande snöar.
Men ha en härlig Onsdag allihop,
snart, snart, snart är nog våren här och bloggvärlden fylls
med blommor på snödroppar, krokus och tussilago.
Kramar


10 kommentarer:

Linda sa...

Oj, har ni fått så där mycket nere hos er!
Här yrde det omkring lite flingor igår men det blev tack och lov inget täcke. Däremot så har vi inte blivit av med snön en enda gång i vinter. Den har legat konstant. Känns som att de högar som blivit när man skottat inte kommer hinna smälta innan midsommar. ;)

Ha en bra dag!
Kram Linda

Marie sa...

Ja om man ska vara lite positiv så är det ju vackert som du säger, men håller även med om att nu är man mättad på snön & halkan och kylan, börjar känna mig lite rosslig igen också, får spel om jag blir sjuk igen, suck

Tack rara, ha en bra dag du med
kramar

Frederica sa...

Haha om till och med du tröttnat på snön, då kan den allt försvinna nu ;)
Det är ju faktiskt fint och ljust med snön, men vid den här tiden är det finare med snödroppar! Vi får väl stå ut ett tag till helt enkelt.. Muttrar!!

Ha en fin dag!!
Kramar

Villa Ell sa...

Snön är vacker! Men nä nu får det räcka! Det har börjat att falla snö här på em! Hoppas bara att det inte lägger sig...
Ja det gäller att pussla ihop dom där föräldrardagarna! Känner mer o mer nu att det ska bli kul att börja jobba och också skönt!

Kram Sandra

Kia sa...

Nä, det är snö här med. Men ganska bra snö, bara en massa fluff som man lätt sopar bort eller så blåser det bort för vindarna är inte så mysiga.

Ha det toppen!
Kram Kia

anettan sa...

Ja den positiva sidan av mig tänker att vitt är snyggt och det ljusar upp men min negativa tänker att ska detta aldrig ta slut........ Vi svenskar är väl inte kända för att vara nöjda haha. Kram Anette

Hemma på Sjuan sa...

Kan bara hålla med dig! Jag har inget emot vintern, tycker det är skönt om det håller sig kallt och finns snö men nu räcker det...
Längtar efter våren!! Kram kram

Emilias sa...

Hej!
DUMMA DUMMA snö! Bort bort bort. Nu vill vi ju faktiskt ha vår!!!

Har du haft en bra dag? :)

Ja, för mig funkar det här träningsupplägget utmärkt. Gillar att ha mål på ganska kort tid, mindre mål. Det sporrar mig mer :) Jag känner att jag lärt känna min kropp mer och mer också :)

Hur går det med tränandet och magen?
Kramar

Sofi sa...

Hej!

Ja här har det snöat nästan hela dagen, men däremellan har solen kikat fram lite och då är det ju så vackert, MEN nu får det vara nog med snö! Vill ha vår nu!:)

Önskar dig en fin Torsdag! (Förhoppningsvis utan snö:)

Kram Sofi

baraetthem sa...

Så sant så!! Jag skrattade lite för mig själv när du påminde mig om hur glad man blev av snön i november! Jämfört med nu..suck!!

Men hoppas du haft en bra dag! Jag mår mycket bättre så imorgon är det jobb och vardag igen!

kramar fredrika