onsdag 27 mars 2013

Att falla för frestelser


Hela förra veckan var jag helt galet sugen
på dessa små fläckiga påskägg.
Kan berott på att jag såg några som fina dekorationer
i några bloggar.
Förstår inte hur man kan ha dem som dekoration,
här åker de raka vägen i magen.

Men så försöker jag ju hålla mig borta från allt sött i veckorna.
Visst fuskar jag mer nu när man ändå inte har någon beach-säsong att satsa på.
Men för mig handlar det egentligen inte så mycket om formen.
Utan att socker är en otroligt stark "drog". Och jag avskyr suget det ger.

Men jag klarade hålla mig ifrån dem iallafall.
Fram till fredagen kom.
Ni må tro att de smakade gudomligt,
iallafall de första 10, sen matas de ju in av bara farten och
man glömmer bort att verkligen smaka.

Men det var just detta jag ville komma till.
När det bara äts då och då, och man får chans att sukta efter det,
 det är då det smakar så mycket bättre.
Håller ni med eller faller ni för frestelsen när den kommer?

Ha en härligt solig Onsdag,
Kramar


13 kommentarer:

anettan sa...

Jag önskar att jag kunde stå emot mer, det där är väl ett gissel. Men precis som du säger, det är oftast bara det första som smakar men ändå fortsätter man att ta in i foderluckan. Jan skulle nog behöva lås på min lucka..... Men du är duktig som håller dig i veckorna. Kram Anette

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Jag håller med dig helt och hållet.
Jag faller inte så ofta för frestelsen och då blir det mycket godare när man väl får nåt gott... Som choklad eller glass... mina passioner på sötsidan :)
Ha en fin dag.
Kram
Jessica

Emilias sa...

Hej!
Ja jag håller ju med, som du kanske kunde gissa!? :) hihi!

Jag har blivit såå mycket bättre på att stå emot. Och det känns så himla bra :) Och som du säger, det smakar så mycket godare när man väl äter då!

Ha en fin dag kära du!
Kram

Marie sa...

Håller med, håller man på det så smakar det mycket godare sedan =D,

kramar

Husbilen Tuzzen sa...

Håller helt med! Men tänker också att man borde sluta när man inte längre smakar vad de smakar utan de bara åker in av bara farten. Då njuter man ju inte längre. Men visst är det gott med godis - för gott!

Kram Helén

Kia sa...

Nej, jag faller inte för frestelsen då det inte är någon för mig. Har inte ätit godis, kakor, chips m.m sen hösten 2007, så det där suget är sen länge borta. Rätt skönt, saknar det inte ens. : )

Ha det toppen!
Kram Kia

Villa Ell sa...

Jag tycker själv att jag är bra på att inte gå å småäta här hemma på dagarna för visst kan det lätt bli så när man går hemma hela dagarna...
Så visst smakar det extra gott då ibland är jag inte alltid sugen när det ges...
Här hemma finns just nu inget sug på något, magsjuka hej, kom i em... Jobbade hela dagen men sen pladask i soffan...
Kram Sandra

Sofi sa...

Hihi visst är det så, men jag faller nog lite för ofta för frestelsen ändå;)
Men snart är det dags för sockerutmaning och då ska jag hålla mig ifrån allt sött! Hua!;)

Kram på dig

MirEll sa...

Önskar verkligen att jag inte vore en sån gottegris, men här åker ofta både det ena och det andra in utan att jag egentligen tänker på det. =/

Titti sa...

Hejsan. Nu var det längesen jag besökte dig..Hoppas allt är bra & att ni fått vara friska. Håller helt med dig helt och hållet! Glas påsk. Kram Titti

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Såna ägg är goda! Här är det organiserat godisätande, låter väl inte klokt, men fredag kl 20 äter jag godis! Och jag börjar tänka på det mitt i veckan. Har migrän och jag tror den blir värre av mycket socker.
Önskar dig en rolig glad påsk
Kramar
AnnaMaria

Fru Martinsson sa...

Så sant så... Var på en föreläsning för inte så länge sedan. Vi fick då en tryffel som skulle smälta i munnen, inte tugga. jisses vad svårt det va! Men summa sumarum gick det ut på att njuta....

Ha en härlig påsk!

Unknown sa...

Åååå jag avskyr sockersug men tyvärr faller jag allt för ofta för frestelsen. Men efter påsk ska jag verkligen försöka att ta bort sockret på vardagarna och lyxa på helgen;)
Kram