fredag 8 mars 2013

Några steg närmare målet


Veckan har som vanligt gått ruskigt fort.
Men några steg närmare målet har vi kommit i källaren.
I Gillestugan har det sista i tak och på vägar spacklats och slipats.
Väggarna har förlimmats och igår kom de första boarderna 
av wall cover upp på väggarna.


I det blivande kontoret har stommen till en gömd garderob
och bokhylle-gömma reglats och spacklats.

Nu vankas jobb-helg för min del och sedan eftermiddags-vecka.
Så nu blir ministegen åter myrsteg.
Men varje litet steg är ju ett steg iallafall.

Hoppas ni får en riktigt mysig och härlig Fredag,
Kramar

13 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Kommer bli toppen det där!!
Men ibland hade man visst önskat att man bara kunde vara ledig ett tag och bara busa på hemma så man blev klar nån gång!!;)
Men men, Rom byggdes ju inte heller på en dag sägs det;-) Vad tror du som varit där?;)
Ha nu en fin helg!
Kram Anna

Vit dröm sa...

Åh det ska bli kul att se det färdiga resultatet. Även om det tar tid så är det alltid kul att se framsteg :)
Ha en fin fredag!!
Kram Anna

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej min vän.
Det ska bli spännande att se när det blir klart, säkert blir det superfint!
Va kul att du vill vara med i min utlottning :)
Stor kram o ha en fin jobbarhelg.
Jessica

Frederica sa...

Ni har ju kommit långt!
Det tar tid att renovera..

Låter kanon med förvaringen ni bygger! :)
Jag vill bygga lite förvaring under vår trappa, får se om det blir av..

Ha en härlig fredag!
Kramar

MirEll sa...

Låt det ta tid och tänk på hur bra det kommer att bli när det är klart. =)

Husbilen Tuzzen sa...

Oj vad ni jobbar på! Det kommer säkert bli toppen när det blir klart. Men låt det ta tid, ingen brådska!

Hoppas du får en bra jobb-helg!
Kram Helén

Villa Ell sa...

Ni sliter på och jobbar bra!!! Hoppas du visar både före och efter bilder sen (jag tycker iaf det är kul att se förvandlingen)
Ang akut kejsarsnitt så tror jag aldrig att man är beredd! Båda mina barn är snitt barn! Wiggos puls gick ner precis som Noahs! Och efter Wiggo mådde jag inte så bra psy. Allt gick så attans fort...
Ha en fortsatt härlig kväll här blir det Gladiatorerna!
Tack för grattis hälsn
Kram Sandra

anettan sa...

Vad spännande. Hoppas du får en fin jobbhelg. Kram Anette

Marie sa...

Spännande att se det färdigt sedan och tack för raderna hos mig

Ha nu en toppenhelg
kramar

Kia sa...

Det går framåt!
Ha en toppen helg!
Kram Kia

Marianne sa...

Ååå, så spännande att få se det färdiga resultatet sen!:)
Ni är så flitiga!
Kram

Hemma på Sjuan sa...

Kul med renovering spännande att se när det blir färdigt!
Tråkigt med jobbhelg, jag är ledig i 3 dagar nu ;) Kram Suss

Svarta tassar i vit soffa sa...

Hej!
Ja, dörren var röd innan (är fortfarande på baksidan) och kändes rätt då. Vill ha lite ljusare nu när det går mot vår :)
Jag har jättehöga förhoppningar på den här spårkursen!!!
Vad långt ni har kommit med renoveringen! Blir nog superfint när det är klart.
Kram
Jenny