lördag 23 mars 2013

En liten blomma



God morgon Lördag och härliga solsken.
MrJ är på väg med LillaS till farfar.
De ska ha mys helg och vi har tänkt hinna få en hel del gjort i källaren.
Jag ska först bara ut och sluka lite sol med Dix.

En härligt gul och påskig våreld hade min kära man köpt mig igår.
Älskar hans tänk när det kommer till att köpa blommor.
Oftast blir det inga snittblommor.
För han tycker jag får njuta av dem så kort tid.
Visst har han rätt.
Denna kommer blomma längre och förhoppningsvis mer än en gång.

Har ni några särskilda lördagsplaner?
Här ska det som sagt målas och renoveras.
Men självklart ska vi även passa på och mysa lite med
när vi ändå är barnlediga.
Så ikväll vaknas ett bio-besök.
Kramar



8 kommentarer:

vitapusselbitar by me sa...

Härligt med Blommor!
Det är alltid lika uppskattat!
Mysigt med bio besök och barnfria.
Här hemma blir det snart åka på barnkalas med barnen, njuter för fullt att solen skiner idag:-)
Ja, blir mycket spännande med det nya huset. Men det kommer bli lugnt med renoveringar, huset är från 1965 så det är en del att göra. men känner att jag ska bo in mig först, så det blir mååååla massa vitt på väggarna och nya tapete till barnens rum:)
Ha en fin dag
KRAM ELLE

Marie sa...

Så rart att köpa blommor och det är ju sant, bättre att köpa en blomgrupp som står sig

ha det underbart i solen nu, jag kom nyss utifrån, varit på en promenad i solen med Bellman =D

kramar

Ulla sa...

Hej denna lördag,,,jag tog en härlig morgonpromenad och frukosten stod på bordet när jag kom hem och även hade käre maken satt en bulldeg,,,så nu doftar det gott av nybakta kanelbullar,,,,,dagen blir annars lugn med lite plock här och där...må gott,,,och ha en skön lördag,,

anettan sa...

Bra tänkt av mannen där. Passa på att njuta av er lördag också. Kram Anette

Husbilen Tuzzen sa...

Fint att pigga upp med lite gula blommor så här till påsk.

Mina lördagsplaner har infriats. Det blev långpromenad, fika på altanen i solen och så har jag sytt klart gardinerna till köket. Nu ska jag bara slappa. Ja och laga lite middag strax.

Hoppas du får en skön helg!
Kram Helén

baraetthem sa...

Men vad gullig din man är och söta tankar bakom valet av blommor:)

Så skönt (och effektivt) med lite barnledigt! Man får ju lite gjort och behöver den där egna tiden tillsammans. Hoppas ni haft en mysig och produktiv dag!!

Hoppas ni har en bra kväll!
(och jag skidade lite åt dig idag, hoppas du får göra det själv nästa år då:))

Kramar fredrika

Sofi sa...

Så söt han är din man!
Låter som en bra avslutning på Lördagen med ett Biobesök, vad såg ni?
En löprunda och hemmafix har jag ägnat mig åt idag!

Ha en bra Söndag!

Kram på dig

Unknown sa...

Våreld är en fantastisk blomma och mycket bra tänk att föredra krukblommor istället för snittblommor. Mycket mer hållbart.

Hoppas ni fick mycket gjort igår och att du hann njuta lite av solen.
Kram
Annie