måndag 25 mars 2013

Vem har ätit upp installationsskivan?





Är ni duktiga på att hålla reda på alla installationsgrejer man får med
nya tekniska prylar?
Oftast använder man den en gång och sen så är det ju klart.
Nu är det tyvärr så att jag inte har den blekaste aning
om vart jag lagt installationsskivan till vår kamera.

För ett tag sen gjorde jag ju en fabriksinställning på datorn.
Så nu vill inte datorn hitta kameran.

iPhone-bilderna gör verkligen inte kontoret rättvist.
Mycket har vi fått gjort i helgen.
Så nu är det egentligen bara golv och småsaker kvar till just kontoret.
Whiiiii, och det blir verkligen kanoners =)
Ljust, fräscht och fint.

Nä, nu ska tänderna borstars och benen sparkas igång.
Lite mamma-träning och sen ärenden till stan.
Ha en underbar start på veckan,
kramar



9 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Hmm, nä det är jag nog inte så bra på att hålla reds på, men oftast kan man ladda ner drivrutiner o annat från nätet.
Såååå fint det blir där!! Gillar tapeten!
Kram Anna

MirEll sa...

Känner igen mig i det där. Har flera gånger sagt att jag ska ha ett speciellt ställe för alla tillbehör och bruksanvisningar väl märkta så man vet vad som hör ihop med vad. Har det blivit så? Svaret på den frågan är ett rungande NEJ men jag har fortfarande planer på att fixa detta....i framtiden. ;)
Kram Linda

Husbilen Tuzzen sa...

Har fått erfara det ett par gånger så nu har vi en vacker låda där vi läger alla sådana saker i. Inte kul om de försvinner.

Ha en fin dag!
Kram Helén

baraetthem sa...

Hm, teknik är inte min grej! Håller mig ifrån det där..

Men det ser ut att bli jättebra! Tapeten är ju så fin! Skönt att ni fick hela helgen att renovera så är det extra mysigt när man får hem de små sen också! Min lilla kommer upp till stugan ikväll och nu längtar jag massor efter henne!

Vi åker både utför och på längden, det gäller att få med allt på en helg:)

Hoppas du haft en bra måndag!
Kram fredrika

Villa Ell sa...

Jag slänger sladdar, kablar, kontakter, guider mm i en och samma låda :) guiderna kan man ju läsa på vad det tillhör men sladdar mm är lite krångligare, sen blir det värsta ormboet i lådan :)
Fint får ni det i källaren!
Jobbdagen gick i rasande fart och det var mycket nya grejor att lära sig, kul att se sina arbetskamrater igen.. Så jag är nöjd med dagen... Perfekt lagom start nu ska jag tillbaks på onsdag igen!

Kram Sandra

anettan sa...

Jag är superslarvig med det där (också). Hoppas det löser sig. Kram Anette

vitapusselbitar by me sa...

Fint det blir tjejen!!!
Mysig tapet.
Här har du tjejen vimse! Dålig koll på saker å slarvig till tusen:-(
Stressar upp mig lätt, men har lärt mig att det bästa är att släppa de man letar efter för stunden!
Å förmodligen när man minst anar det då har ljuset kommit till huvudet å man minns:-) kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!!

Man är mer än trött på vinter kläder och tjocka vantar. Tänk när man bara kan ta på de små en tunn jacka eller en tröja och gå ut.

Idag ska Svante vara hos min mamma för jag ska först på ansiktsbehandling sen till frisören. Ska bli hur gött som helst!!!
På torsdag kommer några kompisar med sina små och ska leka. På fredag kommer min kusin och hennes familj från Finland. Så det blir att fira påsk med dom.
Så ser min vecka ut?

Hur firar ni påsk?

Ha en fin dag!! Kram

Unknown sa...

Så fint det kommer bli, och vilket jobb ni gjort. Hejja er.

Ja det där med installationskivor och instruktionsböcker har en förmåga att försvinna här också. Men jag vet att man kan ladda ner de senaste drivrutinerna till kameran via nätet så gå bara in på kamerans märkes hemsida så löser det sig;)

Önskar dig en härlig solig dag
Kram
Annie