söndag 17 mars 2013

Söndag men ingen vilodag


Ja ni, här händer ju inte så mycket utöver
renovering, mys med familjen och lite träning.
Igår kom bl.a taklisterna hem och kapades klara.
Idag ska de och två av taken kvistlackas.
Betong mellan två rum ska huggas 
och sen får vi se vad mer som hinns.

Dix, LillaS och Söndagsmys finns ju också med på schemat.
Enligt gammal tradition ska man ju vila på Söndagen.
Det är vi dåliga på, brukar ni det?
Ta det lite lugnare och ladda batterierna inför veckan?

Igår kväll smaskade jag och mannen varm smörgåstårta.
Gott, snabbt och smidigt så tänkte dela med mig av receptet:

1pkt hönökaka
smör
3pkt bacon
2hg champinjoner
1 purjolök
1-2 paprikor
5 dl creme fraiche

tomater
riven ost.

Sätt ugnen på 200 grader. Bred smör på hönökakorna.
Stek bacon, svamp, lök och paprika.
Blanda i creme fraichen.
Fördela blandningen mellan bröden.
På översta läggs skivad tomat och riven ost.
In i ugnen ca 20 min.


Ha en härlig och solig Söndag,
Kramar

10 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Här är det nog mer vilodag på lördag, söndag brukar det vara fullt upp. Varm smörgåstårta har jag aldrig ätit, låter jättegott.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

Vit dröm sa...

Nja vilodagen är inget för mig, jag gillar när det händer saker. Men visst kan det vara skönt ibland att ta det lite lugnare på söndagen ;)
Ha en fin dag!
Kram Anna

LillyDorotea sa...

Ser riktigt gott ut :)va kul o kika in här igen efter att ha varit borta till och från i bloggvärlden. Vet inte om Söndagen är en vilodag för mig men absolut en dag där alla måsten utesluts och jag gör lite vad som faller mig in :) Antingen själv eller med nära och kära <3 Ha en fin dag!
kram Åsa

Villa Ell sa...

Nä det låter inte som en vilodag hemma hos er idag! Fast det har vi aldrig heller... Jag tycker att det är fulltupp jämt! Och med en liten (idag vild trotsig vägrar sova) så går det ju i ett... Mannen åkte precis till jobbet så vila blir en annandag ;)
Jag gick ut och sprang idag... Stopp sa kroppen, blev 3 km, sen orkade jag inte mer!!! Inte meter...

Kram

Villa Ell sa...

Oj glömde... Smörgåstårtan lät god!!!

Sofi sa...

Hej!

Nä här har vi ingen vilodag idag:)
Jag har varit ute och sprungit och Gustav har spelat fotboll hela dagen typ:)
Den där smörgåstårtan såg riktigt smarrig ut:)

Ha det fint!

Kram på dig!

anettan sa...

Mm det är gott, jag har gjort det nån gång men det var faktiskt ett tag sedan. Får kanske göra det igen. Kram Anette

baraetthem sa...

Vi är också väldigt dåliga på att ta det lugnt på söndagar! Vill ju hinna så mycket som möjligt när det finns så mycket att göra och man jobbar i veckorna. Tror du förstår hur jag menar;)

Det där är gott ja, brukar vi också göra:)

Ha en skön kväll!
Kram Fredrika

Hemma på Sjuan sa...

Smaskig smörgåstårta!
Tror att vi skulle ha en dag ledig i veckan för att hinna med vilodag på söndagen... Vi har fortfarande sönernas matcher på helgerna och mycket hemma som inte hinns med i veckan så det blir aldrig bara vila på helgen! Men det är det nog inte för många...
Ständiga renoveringsprojekt hos er förstår jag ;) kram Suss

dianasdrömmar sa...

Vilodag vad är det för något...kram Diana