söndag 14 september 2014

Mässa och föreläsning




Igår gick den första Hälsomässan i Vetlanda av stapeln.
Otroligt kul att finnas på plats,
snacka kost & näring i allmänhet, men även mot mer specifika träningsmål.
Vi hade otroligt många besökare hos oss,
och även några magmuskler fick sig en genomgång för att kontrollera diastaser.

Mårten Nylén gav en inspirerande föreläsning kring
-Konsten att må bra-
En föreläsning som genomsyrades mycket av att se det positiva
i livet istället för det negativa som vi gärna hänger upp oss på.
Och då kändes det ju extra bra med #MalinsTankekraft
som jag kör nu i september på min instagram: FitForLife_FruNeroLindstrom.
Varje dag startas med positivt tänkande, och jag tror verkligen
vi människor kan påverka vår egen lycka om vi lär oss att ge oss själva
positiv energi från våra tankar och sätt att hantera situationer.

Ett klockrent exempel är min dåliga sömn just nu.
Jag var galet trött efter gårdagen och hade lätt kunnat somna redan vid 20.00.
Tyvärr kände jag att jag var tvungen att försöka plöja de 
Amerikanska Näringsrekommendationerna kring atleter och träning på elit nivå.
Jag som inte är van vid att plöja Engelska fack texter fick kämpa ordentligt
med ordlista samtidigt som ögonen grusades.
Kan erkännas att så mycket inte gick in, men jag kämpade på.
Klockan blev alldeles för mycket, och när LillaS vaknade 06.15 hade natten
bestått av knappt 6 timmars sömn (jag behöver 7-8 tim för att funka optimalt).
Det känns i huvud och kropp idag, då det tyvärr varit endel sådana nätter det senaste.
Efterklok hade det varit bättre att somna vid 20, 
ställa klockan på 5.00 och läsa då.
Men Men, detta går inte göra något åt, lära och gå vidare.
Och jag lägger tanken på vad dagen har att bjuda på istället för sömnbristen.
Och hoppas somna tidigt i kväll för att ställa klockan på 5 imorgon istället.

"Smarta val skapar alltid bästa förutsättningarna 
och en positiv start är en stark start" - Mårten Nylen
Kramar

Inga kommentarer: