onsdag 3 september 2014

FitForLife - min motivation och drivkraft




Först vill jag tacka för alla tips på vegetariska maträtter
jag fått via fb, mail och sms, nu har vi härliga måndags-middagar att se fram emot!

Fit For Life har ju varit en mening som motiverar mig i träningen länge.
Men denna sommar har jag verkligen fått bekräftelse på det.

En aktiv sommar med mycket rörelse.
Som inte har stoppats av två små barn, utan styrka och uthållighet har funnits
för att hjälpa dem där de inte kan gå själva eller vagnen inte passat.
Det har gått att bära dem både på axlar, i bärsele och köra vagnen
på inte allt för vagn-vänliga ställen med en bra hållning, stark bål
och kraft som inte någon gång slutat med att vi inte orkat fullfölja utflykten.

Här ligger min stora motivation och drivkraft i träningen.
Att ha en kropp som kan och orkar det jag vill, i vardagen.
Sen kan man mäta resultat i ökad synlig musklemassa, löptider, distanser osv.
Men det är egentligen bara små morötter i det stora perspektivet.

Och jag tror detta är en otroligt stark anledning till varför drivkraften är så stor.
Många undrar hur jag ständigt kan hålla motivationen så stark,
här har ni svaret.
Att se bortom det ytliga, bortom vad vågen visar, bortom "jag måste".

Ha en riktigt härlig Onsdag,
och varför inte sätta sig ner och hitta er STORA drivkraft till VARFÖR.
Kramar



Inga kommentarer: