tisdag 14 juni 2011

Måla med kulor


Igår gjorde vi något häftigt med våra elever på bilden.
Vi målade med hjälp av rullande kulor i olika storlekar.








Det som behövs är en låda med kanter, målarfärg, papper och stenkulor.
Lägg i pappret i lådan.
Dutta ut valfria färger
(behövs inte så jättemycket färg)
Ner med kulorna, hur många och vilka storlekar väljer man själv.
Skaka och vicka på lådan och låt målningen växa fram.

Tyvärr glömde jag ta kort på resultaten.
Men sista bilden visar väldigt bra hur det blir.

Även kulorna får sig en häftig makeover:



Kul pyssel för de mindre helt enkelt
(eller, även för oss inte så små, tror personalen uppskattade det minst lika mycket som eleverna igår).

Hoppas ni får en skön Tisdag,
här duggar regnet, så får glädjas med sol i sinnet.


Kramar

5 kommentarer:

Cicci sa...

Läckert. ;)

Anonym sa...

Så roligt!

Kram på dig!

Sol i sinnet här med!
Ellinor

Gisela Testmann sa...

Här är det både sol ute o inne ;-) - det är ju tisdag - min favvodag! en varm tisdagskram till dig!
gisela

I mina gömmor sa...

Har du/ni provat Lisebergsmålningar? Om inte hojta till så kan jag knåpa ihop en beskrivning!

Kram igen

I mina gömmor sa...

Vet inte var mitt inlägg tog vägen så jag tar det igen! Lisebergsmålning-har du testat det?`Om inte så kan jag skriva ihop hur man gör. Perfekt och man kan inte misslyckas, allas blir så fina!