tisdag 14 juni 2011

Kladdkaka med center



God eftermiddag!
Efter jobbet for jag hem och svirade om för en cykeltur.
Skulle testa hur lång tid det tog att cykla till sommarjobbet som
ligger typ 1 mil bort.
Börjar ju på Söndag så kan ju vara bra med lite framförhållning.

Väl hemma igen med lite tröttare ben blev det middagsfix.
Men när ändå ugnen var varm var jag tvungen att testa ett nytt recept
som min morbrors sambo rekommenderade i helgen.
Kladdkaka med center i,






Receptet hittar ni här
(men akta er, denna blogg är farligt frestande)

Imorgon ska vi ha lite "sommar-fika" på jobbet.
Sista dagen vi alla som jobbar i samma klass är på plats.
Så tyvärr kan jag inte ge någon smakupplevelse.
Men tänkte servera den med jordgubbar och grädde.

Men för att hålla fingrarna i styr fick jag ändå lite efterrätt:


Centertoppad jordgubbe funkade alldeles utmärkt ;)

Hoppas ni haft en mysig Tisdag.
Nu ska jag väl gå och ta tag i nackdelen med bakning,
nämligen disken.

Kramar





4 kommentarer:

Therese Wahlström sa...

Mmm, gott! Jag har gjort ngt liknande ett par gånger, fast då sticker jag ner center i smeten när jag hällt den i formen. och sen blandar jag smält choklad med jordnötter och lägger ovanpå när kakan svalnat. supergott! lite som snickers, och den kallas ju för snickerskaka också, hihi.
kram

Anonym sa...

ja, disken.. suck... Men det är väl värt det när man käkar det goda... är siugen på att baka men jag vet inte vad... Får kanske besöka bloggen..

Kram Ellinor

Therese Wahlström sa...

Kom på att jag hade redan lagt ut det receptet, i höstas, så här är det;
http://minunderbaravarld.blogspot.com/2010/11/snickerskladdkaka.html
Baka bums! :)

Ja, shit säger jag bara, tiden rusar! Och jag fick lite smått panik när jag gick ner i källaren innan och såg makens alla prylar ligga överallt, vart ska han göra av allt, och när!? typ... haha.

kraaam

Ullis sa...

oj, oj, så gott det låter! Kanske jag ska testa redan imorgon...
Vilken rolig uppgift i ditt förra inlägg, den ska jag lägga på minnet!
Ha det bra!
Ullis