måndag 13 juni 2011

Bästaste starten på dagen.....


Ja, visst är det segt när klockan ringer 05.15 
men när jag väl kommer ut i friska luften brukar humöret genast bli på topp.
Idag lyckades jag dessutom slå huvudet stenhårt i vår balkong när jag skulle hämta cykeln
som jag parkerar där under.
Lagom road och ett antal fula ord som for ur munnen.

Men morgonrundan blev ändå härlig.
Cykel, lydnad, bus, apportering och en underbar morgonsol.

Ja, det är faktiskt värt att gå upp en timme tidigare.
Dessutom smakar ju frukosten så mycket bättre när jag väl kommer hem





Förstår inte hur man INTE kan äta frukost, längre.
Förr åt jag inte det heller.
Men idag skulle jag inte klara ens förmiddagen utan det.
Det gäller bara att hitta ett sätt som passar en själv.
En del går ju faktiskt förbereda redan dagen innan.

Klarar man inte ordentliga mättande frukostar kan man ju 
satsa på smoothi eller fruktsallad eller liknande.
Jaja, visst är det upp till var och en,
men jag är ändå extremt FÖR frukost
(MrJ är extremt MOT frukost i veckorna)

Men oavsett om ni har frukost i magen eller ej
önskar jag er alla en underbar start på veckan.


Kramar

5 kommentarer:

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Mmmm så gott det ser ut:)
Jag håller med dig..frukost är ett måste för mig med:)

Duktig du är som går upp så tidigt på morgonen för lite motion!!!

He en fin dag
Kram Susanne

Ullis sa...

tidigt tidigt att gå upp 5.15! Men du verkar ha gjort det med dunder och brak! Hoppas huvudet mår bra...
Jag klarar mig inte heller utan fruktost, och måste ha en kopp kaffe i mig snabbt!
Ha en fin dag!
Ullis

Anonym sa...

Låter som en fantastisk morgon (jag väljer att inte läsa det där om kalkongen och huvudet...)

Käkade frukost idag jag med... tycker inte att det är superroligt att göra det på vardagsmornarna men ibland slår jag till. Och ja, jag måste motvilligt erkänna att man mår bättre....

Ellinor

Mitt Vita Björkebo sa...

Oj va många inlägg jag missat...Ibland bara hinner man inte med....
Härlig frukost....
Ser sååå gott ut ...
Jag klarar mig INTE utan frukost alls jag...

Ha nu en skön måndag =)..Kraaaaaaaam

Anonym sa...

Vilken ljuvlig morgon du verkar ha.. Och visst är det viktigt med frukost. Fast syster L är inte så mycket för det och syster A tror att hon är lite känslig för mjölk så just nu har hon lite svårt för att veta vad hon ska äta till frukost (åt förr alltid yoghurt med musli) Men hon hittar säkert något snart;)

Önskar dig en ljuvlig start på veckan