tisdag 21 juni 2011

Jag skulle ju bara vila lite......




Jag tror jag har blivit kär, i islandshästar.
Under alla mina hästår har jag aldrig varit så nära denna urgoa lilla häst.
Med deltagarna på ridkursen så är vi i ett litet stall utanför Skirö
som bara har mestadels islandshästar.
Åhhh, så nu måste jag ta mig i kragen och samla ihop ett gäng, 
för att få rida iväg på en tripp.
(Under kursen får jag ju nöja mig med att gå bredvid och leda,
men självklart också snusa in mig lite i den busiga, yviga manen.)

Igår eftermiddag när jag kom hem efter första arbetspasset var tanken att 
det bara skulle ätas och sen faras iväg till en kollega.
Men va så trött, 
så skulle bara lägga mig och vila lite på soffan, 
och gosa med Dix.
ZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!

Pinsamt nog vaknade jag inte förrän 5 timmar senare,
och kröp då gladeligen in till sängen och fortsatte sussandet.

Förlåt än en gång V,
hur pinsamt kan det bli?!?!

Nä.
Nu måste jag ta tag i mig själv.
Ha en underbar Tisdag.

Kramar

PS. Den söta rosen fick jag av en elev nu när det var dags för sommarlov. DS

9 kommentarer:

Anonym sa...

hahah! Ja, ibland är man trött.

Superfin ros! Tänk på att de inte får bli torra! Och när den gjort sitt inne så trivs de jättebra ute i rabatten, kommer år till år!

Kram Ellinor

Anna sa...

Red islänningar i flera år innan gossen kom... Ilove!!! Underbara djur!!!
//Anna

Therese Wahlström sa...

Hihi, ja det var ingen dålig "nap". ;) Men om du sov så länge, så var det förmodligen välbehövligt!
kram

Anonym sa...

Vi åker ofta till Lövshult och rider, du kan hänga på någon gång. Ibland blir det 4 timmars ritt med matpaus vid en sjö, jättemysigt, sist hade vi med oss 4 ganska ovana män och de klarade det bra! Kram Hanna

Anonym sa...

Hmmm, här hemma väntade vi på att du skulle komma...så är det (ler) Du är välkommen en annan dag..jag vill ju komma igång med min blogg nu... Jo, om du vill ut och rida följer jag gärna med...älskar dessa underbara hästar...ha en skön midsommar så hörs vi...kram på dig!!!

fridassida sa...

Islandshästar är ju helt gudomliga! Den dagen jag skaffar mig en häst ska jag ha en islandshäst utan tvekan.

Ullis sa...

låter som en skön sommar...
Ha det bra!
Ullis

Gisela Testmann sa...

hästar överhuvudtaget är underbara djur - så vackra - men det är ändå något specielt med islänningar - starka och ändå så små :-)
Go midsommar
kram gisela

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Hej! Kikar in & önskar dej en glad midsommar, Kram Tilda