måndag 14 februari 2011

Yippi




Trots kaos har våren hittat in här hemma.


Nu är kaklet färdig kapat helt för bänkskivan, och det har gått utan sprickor.
Hoppas bara att det går lika bra att lossa de 6 kakelplattor som måste bort när vi tar bort den gamla vattenkranen,





Nu ska bara allt förbannat damm bort....så vet vad jag ska göra idag =S
Städa Städa Städa Städa.
Dix är lagom road av våran renovering,


Ledsna ögon när matte stänger in sig i köket, gör nästan ont i hjärtat.
Men hon har fått en härlig tur i skogen med husse på förmiddan så hon får försöka klara sig en stund innan hon och jag hittar på något.

Tanken är även att jag ska lyckas ta mig ut på en skidtur nu under eftermiddagen, men får väl se hur jag får ihop allt.
Men nu måste jag ringa rörmockaren....hoppas jag bara lyckas få samtalet att bli bra. Är ju annars MrJ som kan det där språket för att få fram det som är tänkt =P



Over'N'ouT







1 kommentar:

Anonym sa...

Wihooo! Våren är bäst!

Så skönt att du känner att du kan göra det fint trots renoveringskaos, jag har svårt för det så hela huset är misär för tillfället... Well well, det kommer bättre tider!

Det där med rörmockaren, mitt tips är att köra på "dumma lilla flickan som itne vet hur man gör utan behöver hjälp"-stilen. Funkar nästan jämt... Hahah

Skönt med semester, förresten... Här är det iofs så lugnt att man skulle kunna tro att det är semester. Synd bara att man får stå där på veckouppföljningen sen och förklara varför statistiken är kass. Kanske får ta tag i saker nu...
Ellinor