söndag 13 oktober 2013

Söndagslunk


Efter en heldag på olika håll igår får det bli en riktigt mysig familjesöndag. 
En sådan som laddar batterierna inför kommande vecka lite extra. 
Filmmys, brunch med äggröra och rykande, nybakade grynscones, 
bus, promenad i vår underbara natur och mer bus och mys. 
En dag fylld av kärlek helt enkelt.

Recept på dagens grynscones:
2 dl vetemjöl, 2 dl axa grynblandning, 2 tsk bakpulver,
 1 tsk flingsalt, 50g smör, 250g kvarg. 
Rör ihop och forma 4 kladdiga scones. 
Grädda ca 10 min i 225 grader. 

Ha en härlig Söndag,
Kramar



5 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Samma här, efter massa jobb varje helg och trädgårdsarbete på fm så blir det nu slapparsöndag här oxå!
Har du kikat in hos mig och sett att du blev vinnaren?!
Du kan väl meddela adressen så kommer jag ut med krukorna nån kväll, kram Suss

Sofi sa...

Hej vännen!

Låter som ni haft en helt underbar familjedag!:)
Tack för receptet!

Kram på dig

Emilias sa...

Haha, gjorde ju nästan exakt samma scones/bröd imorse, såå gott!!

Ha en fin start på veckan nu vännen!
Kramar

choicesbyannie sa...

Ser härligt gott ut och ni verkar ha haft en ljuvlig söndag.

Tack för alla peppande ord inne hos mig och din röst;)

Kram
ANnie

Villa Ell sa...

Scones känns nästan som ett måste på helgerna, eller iaf har det känts så dom senaste helgerna hemma hos oss...
Låter som en härlig helg! Vi har haft en hemma helg, ja förutom dom timmarna jag cyklade mtb, shit så jobbigt det var! Jag vet inte men kanske man skulle testa på någon gång innan man fick för sig att anta 2 mil... Eller ja jag avbröt efter 1,3 mil, det var tung och fötterna var kalla efter att satt dom i lerpölar!

Härlig start du fått på träningen... Du inspirerar!
Grattis till din vinst hos Suss :-)

Ha en fin start på veckan
Kram Sandra