måndag 14 oktober 2013

Har du något att vara rädd om?



Ja, hur många har inte hört kommentaren:
"Det är bara idioter som inte har något att vara rädd om som inte har hjälm".
Men hur många vuxna använder det egentligen?!?
Man är väl medveten om att det är en billig livförsäkring,
men ändå så hoppar man över det.
GALET!
Men jag är inte så klyschigt duktig som jag låter.

Min införskaffade jag nämligen inte förräns i somras,
efter att ha pratat om det över ett år.
Och det är inte i första hand av klokhet utan pga barnen.
För även om den skyddar mig och
faktiskt kan vara avgörande om olyckan är framme,
så köptes den för att jag vill vara en bra förebild för mina barn.
Och idag känns den lika självklar som bälte vid bilkörning.
En vanesak helt enkelt.

Tar du på hjälmen på cykelfärden?
Hoppas ni fått en härlig start på veckan,
Kramar

4 kommentarer:

choicesbyannie sa...

änger ingen cykel men självklart hade jag haft hjälm, för som du säger billig livförsäkring samt så vill man vara en god förebild mot sina barn. Barnen gör ju inte som vi söger utan de gör ju som vi gör;)

Önskar dig en fin dag
Kram
Annie

No34 sa...

Vad säger man..... Nej, jag har inte kommit dit än, att jag använder hjälm. Nu skäms jag lite...
Tisdagskram från Kate

Hemma på Sjuan sa...

Näe det där med cykelhjälm är jag dålig på fast man borde ha det...

Systern kunde inte denna veckan så jag kommer ut med vinsten men det blir nog inte förrän helgen, hoppas det är ok? Kram Suss

Villa Frejas bokblogg sa...

Självklart använder vi hjälm alla i familjen. En kompis till mig har en handledare på praktiken som råkade ut för en olycka, inget hon kunde påverkar (så det beror ju inte på hur bra man är på att cykla, så klart). Hade hon inte haft hjälm på sig hade hon varit död i dag. Billig livförsäkring som sagt. Kram.