måndag 20 oktober 2014

Om att nå sina mål




Ibland lönar det sig att ändra sina planer.
Jag har annars tränat mycket detta år på att hålla mig till planen.
Står det intervaller så SKA alla intervaller köras, om de sista så går i snigelfart
(pannbensträning).
Om det står kortare runda, 30 min, så ÄR det 30 min, INTE 40 min.
(våga jobba hårdare under kortare tid) osv.osv.osv.

Men igår var planen att testa en ny runda, att se hur det kändes att springa 
milen med vagnen, gamla rekordet har varit ca 8 km.
Så vi gav oss iväg lagom till barnen började bli trötta runt 11.
Reflexer på både mig och Dix ifall vi skulle möta några jägare.

Men så hittade jag en annan fin skogsväg utöver den jag tänkt.
Trodde mig kunde gissa vart den skulle leda mig, 
och bestämde mig för att testa den istället.
Jag brukar ha riktigt bra koll när det kommer till att hitta, 
men denna gång hade jag fel....!

Men, ungarna sov gått och var inte alls sugen på att vända när
jag upptäckt mitt misstag, så matade på.
Väl hemma stannade gps-en på 15,73 km, då hade jag dock gått de sista
170 m i sista uppförsbacken och så ca 500 m innan vi började jogga hemifrån.
Men årets mål på att springa 15 km är i hamn, jag har ALDRIG sprungit
denna distans i hela mitt liv, alltid bara varit nöjd med milen.
Nu sprang jag det dessutom med vagn.
Klockan stannade på 1:44:53, med snabbaste kilometern på 5:32
och långsammaste på 7:09 förutom 1:a kilometern med uppvärmningsgång.

Så vad gör man när målet är nått? Hittar ett nytt?
Nä, detta året tänker jag inte planera in några längre distansmål.
Utan fortsätta jobba med intervallträning och 
se hur jag kan slipa tiden på denna distansen. 
Allt för att bäckenet och övriga kropp ska hänga med, 
styrkemässigt och skadeförebyggande.
Nya distansmål kommer sen till nästa år, under vintern kommer
löpningen dessutom bara underhållas så gott det går utifrån hur vädret blir.

Hoppas ni alla fått en härlig start på veckan,
nu ska jag fila vidare på kvällens 24FitClub-pass, 
som kommer bli ett nytt par-tränings-pass där man kämpar två och två.
Ni har väl inte missat att alla får vara med.
18.30 samlas vi vid sapa arena, kom gärna och var med!
Kramar



Inga kommentarer: