söndag 26 oktober 2014

Yoga tips och ändrade planer!


Många är gångerna då jag försökt mig på att lära mig mer om yoga. 
Men det får inte mycket utrymme och rinner ofta ut i sanden. 
Jag prioriterar hellre löpning och styrketräning 
där jag får svettas mer och det mer känns som träning. 

Men just nu gillar jag åter yogan mer och mer. 
Jag är galet stel i baksidan av kroppen och jag riktigt känner att den gör nytta.
 Än kör jag bara nybörjar-pass med fokus på att hitta rörelserna och få stretcha ut. 

Idag var planen träningsdate med en kompis och samtidigt låta barnen leka. 
Men LillaE är dunderförkyld, så fick ställa in. 
Så först var tanken lite backintervaller och "disco-gym" (armar och bröst). 
Men klokare som jag börjar bli insåg jag att det var en grymt dum ide
 efter flera nätter med ett snitt på 5 tim sömn med flera uppvak i pga barnen. 

Så lät barnens vilotid bli avslappning och yogatid.
 Mjuka upp mig, slappna av, andas och samla energi för resten av dagen. 
Hon är kanon och pedagogisk, och passen finns i en uppsjö av variation 
utifrån vad man vill köra för pass och hur lång tid det får ta. 

Så nu är jag åter redo för en intensiv eftermiddag med småtrollen.
Ut i trädgården och fixa lite, rasta Dixen och så var det visst bud på lekparken.

Hoppas ni alla har en mysig Söndag,
och ni har väl inte glömt att ställa tillbaka klockan?
Kramar

Inga kommentarer: