måndag 13 oktober 2014

Näringsberikade proteinpannkakor


Som jag har experimenterat med pannkakor.
LillaS gillar inte vanliga, minns än hur "mammig" jag kände mig
första gången jag stekte pannkakor.
Serverade henne dem med keso och mosad banan.
1 tugga pannkaka, sen åt hon bara keso och bananen.....!

Men nu har jag hittat ett recept som verkligen passar henne,
och lillasyster och mamman i smaken.
MrJ vågar knappt ens smaka mina experiment och föredrar originalet ;)

Till ca 15 små pannkakor:
3 ägg
2 ordentiga msk Herbalife F1
 (vi har testat vanilj och jordgubb, men funkar säkert med de flesta smakerna)
1/2 banan
Mixa!!!!
(I gårdagens pannkakor mixade jag även i ca 1 dl hallon.)
Stekte dem sedan i kokosolja (men funkar i vad som),
 man får steka ganska länge innan man vänder, så inte för varm panna.

Igår testade vi kvarggrädde med vanilj-pulver, hallon och kokos till.
1 dl vispad grädde, 1 dl kvarg och så lite osötat vaniljpulver,
rör ihop och njut!

De små åt som galna, så jag fick nöja mig med 
portionen på bilden.

Ha nu en härlig start på veckan,
Kramar



1 kommentar:

Kia sa...

Lät gott!
Jag brukar köra med havremjölk, lite dinkelmjöl, ägg och vaniljprotein. De gillar barnen. :)
Men jag har läst på flera ställen om bananpannkakor. Får prova det nångång.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia