fredag 11 april 2014

TGIF


Då var det åter Fredag igen.
En ganska grådaskig dag, med regn i luften.
Men vad gör det när mysdag står på schemat.

Igår fick jag äntligen till ett löppass igen
med Röhnisch Running School efter en veckas
ofrivillig paus pga oroliga småbarnsnätter med alldeles för lite sömn.

Intervaller stod på agendan,
1 minut*8 med 30 sekunders vila mellan, 2,5 min paus och sen ett varv till.
Målet var 4.45 tempo, men glömde gps sändaren hemma
så fick köra på känsla och checkade av med  gps-app.
Hamnade åter igen i för högt tempo men klarade vara jämn
då start och stopp hamnade ungefär på samma ställe varje gång.

Intervaller är dock bland det värsta jag vet.
Hade två röster i huvudet,
den ena skrek "SLUTA", medan den andra mantrade
"En till, En till, En till".
Och jag gjorde det, galet vilken ego-boost det är 
när man inser att man åter igen tagit sig igenom ett intervall-pass. 
Så tack Röhnisch, Lovisa "Lofsan" Sandström & Ida "alla kan träna" Svensson
för att ni får mig att våga kliva ur bekvämlighetszonen.

Nä, nu ska vi fortsätta fixa runt här hemma
i lagom lunk med pyjamasbyxorna på innan vi ger oss ut en sväng.
Ha en riktigt härlig Fredag,
Kramar


1 kommentar:

Linda sa...

Jag såg din runda på Insta, grymt jobbat tjejen!

Jag lyckades brotta ned mig själv och fick på mig kläderna, så det blev en PW. ;)

Kram Linda