onsdag 2 april 2014

Ny månad - nytt fokus - MAT


Mars månad har inneburit benstyrka. Ingen markant ökning av måtten. 
Men tyngre vikter och bättre teknik och uthållighet.
Fokuset kom dock lite i skym undan sista veckan 
när Röhnisch Running School drog igång.
Men jag ska fortsätta nöta på, rumpan och benen SKA växa.

Men nu en ny månad med nytt fokus.
Själva träningen är ju egentligen bara nedbrytande för kroppen.
Det viktiga kommer ju i vad vi stoppar i oss och så den viktiga vilan.
80% kost - 20% träning.

Jag har ju länge varit noga med min kost.
Men idag låter jag den ta ännu mer fokus och plats.

Jag ska med hjälp av gratisappen Lifesum föra matdagbok under April månad, 
inte så exakt att jag kommer väga och mäta allt, mer höfta.
Detta pga att jag tappat mer i vikt än vad jag vill.
Vissa kallar det "lyxproblem" - det gör inte jag.
Mina "smaljeans" är förstora och jag känner mig mest liten och tunn.

Nu äger jag ju ingen våg, men har tillgång till en scanner.
Muskeltillväxten ökar sakta men säkert uppåt, men fettprocenten
fortsätter neråt trots att jag äter som en häst
och dessutom kompletterar kosten med extra shaker.

Men nu ska jag se om jag hittar boven.
Tänkte även att alla som vill kan hjälpas åt att inspirera i matträsket 
- både med nyttig vardagsmat, nyttigare lyx mysmat
och smarriga godsaker som ger kroppen bra näring och energi -
på instagram, hashtagga dina bilder med #matförkroppen.
Lägger man receptet på sin blogg länkar man under bilden,
har man ingen blogg får man mer än gärna lägga ut recept under bilden.

Ha en härlig 2:a april,
Kramar

4 kommentarer:

Kia sa...

Tack för vaniljen den kom igår i brevlådan. Dock så vet jag inte om jag gillar smaken men jag ska prova en annan variant på shake mot vad jag brukar göra och se om det smakar bättre då.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Gunilla Olsson sa...

Du är så jätteduktig på din träning, följer med och tittar på dina bilder från gungställningar och sandlådor och tar alla tillfällen i akt. Förutsätter att du använder Prolong innan och under träningen- den är grym! Vill man ha lite extra energi till tuff träningspass så ta ett par skopor Niteworks och bland med örtisen, syresättningen i blodet blir enormt effektiv. Duktig är du ialla fall!! Grattis du är ju snart klar med kvalificeringen, blir så roligt att få träffa Er alla snart :)Kram Gunilla

Hemma på Sjuan sa...

Du kan få en av mina vågar ;)
Här kämpar jag ju med min viktnedgång istället och kommer fortsätta likadant efter avslutningen imorgon.
Följer självklart din utmaning, kram Suss

Hemma på Sjuan sa...

Du kan få en av mina vågar ;)
Här kämpar jag ju med min viktnedgång istället och kommer fortsätta likadant efter avslutningen imorgon.
Följer självklart din utmaning, kram Suss