fredag 25 april 2014

Fredag men NOT Thank God


Då var den här igen, 
Sjukdomen från blääääää!
Stackars Lillskriten började igår kväll, och natten har varit lååååång
 och hård i ordets bemärkelse på ett liggunderlag på golvet. 

Men lite smarta knep har jag hunnit lära mig när det kommer till magsjuka på en så liten tjej:
• Ikeas haklappströjor är kanon för att slippa massa bök med nerspydda kläder. 
• att spy i en handduk underlättade hanteringen av det som kom upp, 
som mest varit vätska och magsaft. 
• Vi "sov" på golvet, nära. Med en handduk under LillaE.
 Då hörde jag direkt när det var dags och vi slapp massa byten av sängkläder. 

Har ni fler tips så mottages de gärna. 
Jag mår självklart superilla och bara väntar på min omgång, eller LillaS omgång eller MrJ's. 

Den efterlängtade söndagen med fystester i Linköping
 känns redan som ett inställt bloggevent men jag lever på hoppet. 

Hoppas ni får en 100 gånger bättre Fredag,
Kramar 

Inga kommentarer: