måndag 25 november 2013

HatKärlek


Ben-passet i Lördags var minst sagt en utmaning.
Svettdropparna föll redan efter halva block 1.
Och beben skakade så jag nästan fick krypa upp för trappen efter.
Träningsvärken heter duga.
HatKärlek på hög nivå.

Någon annan som också just nu får lite HatKärlek är Zlatan.
Vår egensinniga kisse som är full av idéer.
Han kan sen länge öppna både dörrar, skåp och lådor.
Han envisas med att gärna sova på sin mattes huvud.
Och han är så dumsnäll att man kan göra typ vad man vill med honom.

Men han har hittat en ny hobby som jag INTE gillar.
Fågel-jakt.
Inte nog med att han tar fåglarna, dödar dem och äter upp dem
och endast lämnar huvud och lite fjädrar.
Han envisas med att ta med sina byte in för att visa sina ägare
hur duktig han varit.
Så efter att ha haft katt-fågeljakt kl: 00.23 härom natten
när han hade med sig sitt byta in i vårt sovrum
har jag nu bestämt mig för att han får välja.
Antingen vara ute på natten och bara kunna komma in till tvättstugan,
annars får han vara inne och jag låser kattluckan.

För vem vågar sova när risken finns att han kanske en dag
kanske drar upp sitt byte i sängen,
blääääääää!

Så har ni tips på hur man får ett rovdjur att inte vilja jaga
hojta HÖGT!!!

Ha nu en härlig start på veckan,
Kramar



6 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej hej !

Jag har det samma dock har jag inte tränat på samma sätt som du.
Men kampas med tunga hinkar av betong kan också vara hat kärlek ;)

Duktig är du som tränar.
Önskar dig en fin dag och vecka !

Kram

No34 sa...

Ha ha ha... Ja, några ovälkomna gäster i sin säng vill man då rakt inte ha...!
Hoppas Ni finner någon lösning på problemet!
Önskar Dig en härlig adventsvecka, kram Kate

dianasdrömmar sa...

En och annan fågel kan man hitta även hos oss..kram Diana

Husbilen Tuzzen sa...

Usch! Inga fåglar i sängen tack! Tyvärr har jag inga tips på hur man kan fostra en katt.
Kram Helén

Frederica sa...

Haha ja hatkärlek är det verkligen :P
Jag kan skryta om att jag har träningsvärk i magen efter ett par kvällars golvträning, de du, du satte lite fart på mej ;)

Haha fy !! Tror de flesta katter gör så, vill visa upp sitt byte.. Alla katter mina föräldrar haft har gjort så. Även med kopparormar, å med min ormfobi kan du ju ana hur panikslagen jag blivit :P

Kram kram

choicesbyannie sa...

Även här fångas fåglar och visas upp eller här visas bara fjädrarna upp. Vet inte hur man kan få ett rovdjur att sluta jaga. Men kommer du på något hojta gärna till.

Härligt med benpass, här har jag en hatkärlek till spinning av just den anledningen att mina ben inte orkar. Men dessto större anledning att träna så jag tränar spinning en gång i veckan och mitt mål är att klara av ett helt spinningpass utan att ge efter åt mjölksyran.

Önskar dig en fin vecka
kram
Annie