tisdag 2 december 2014

En MINDRE sockersöt December


Här blev det tystare än tyst, instagram uppdateras mer flitigt 
och där hittar ni mig under namnet: @FitForLife_FruNeroLindstrom. 

Bacillerna börjar försvinna och bara lite rinnande näsor kvar. 

Detta inlägg skulle kommit igår, men husproblem satte stopp för alla dagens planer, 
och jag fick för första gången denna termin ställa in veckans höjdpunkt: 
MammaTräningen. 
Men problem är till för att lösas och nu är det bara en ny spis 
som ska hem med (men kommer imorgon) sen så är vi nog åter på banan. 
Fast det var ju inte det som detta inlägg skulle handla om, 
utan mina tankar kring December. 

"En mindre sockersöt December". Denna månad är en riktig mat och fest månad. 
Fika, godis, mat i överflöd och så självklart gemenskap, kärlek och mys. 
Därför tänkte jag försöka göra denna månad lite nyttigare.
 Vi ska baka och njuta, men experimentera.
 Det traditionella kommer bytas mot helst helt sockerfritt, även glutenfritt där det går. 
Och lillaS och jag smygstartade lite redan i Lördags då vi gjorde pepparkakor som var glutenfria, 
och endast sötade med lite honung. 
Receptet kommer imorgon. 
Är ni med mig? Och som ni ser, det står MINDRE sockersöt, inte sockerfritt.
 För jag vet att vi kommer bjudas på massa gott, och då kommer vi smaka och njuta. 
Men genom att baka det mindre söta här hemma får vi en mer balanserad konsumtion. 

Hoppas alla fått en härlig start på December. 
Kramar

Inga kommentarer: