torsdag 18 december 2014

Choklad och jordnötsbollar raw food style


Ikväll har det bakats lite. 
Smaskigheter inför LillaS 3 års kalas imorgon, med smak av sommar. 
Mer kommer jag inte avslöja, 
men receptet kommer förhoppningsvis i helgen.

Men, när matberedaren ändå var framme och jag inte kunde smaka
på det jag bakade inför morgondagen, mer än att slicka skålarna.
Passade jag på att testa ett nytt experiment:
Choklad och jordnötsbollar raw food style.
Härligt kletigt blev de och sötsuget far dit pepparn växer.

Recept för 6 mindre bollar:
2 dadlar
1 msk jordnötssmör
1 msk jordnötter
1/2 msk kakao
1 tsk vatten

Mixa allt, rulla och njut!

Näringsinnehåll per boll:
ca 35,5 kcal
 2,6 g kolhydrater
1,5 g protein
 2,2 g fett

Sov nu så gott, det ska jag försöka med,
Kramar




1 kommentar:

Villa Ell sa...

Mmm så gott det låter jag gjorde en variant där man mixade cashewnötter, kokosfett och dadlar och lite annat nyttigt, goji bär var det också!
Riktigt goda !

Är hon tre idag eller har ni bara haft kalas ??? Grattis till lilla S på treårsdagen

Hoppas allt är bra med dig
Trevlig helg
Kram
Sandra