söndag 15 juni 2014

Ris eller Ros att springa med hand-vattenflaska?



Härliga soliga söndag.
Tog med mig Dix ut på en joggingrunda idag på förmiddagen.
Det hade redan hunnit bli varmt och vatten glömdes tyvärr hemma.

När jag springer med Dix har jag henne fast i bälte kring höften,
så slipper jag hålla reda på ett koppel i handen.
Detta gör ju dock att det vätskebätet vi har inte funkar.
Blir lite väl trångt runt höften och de sitter inget bra då.

På Tjejlunken förra veckan såg jag en tjej som hade 
en liten vattenflaska på något vis i handen.
Smart eller irriterande?
Någon som testat att springa med vattenflaska i handen?
Ris eller Ros?


Kan erkänna att barnens pool var iskall men grymt skön
 på samma gång att avsluta dagens pass i.
Knåpade ihop 11 km trots lite trötta ben efter
gårdagens "prova-på-pass" i militär stuk.
Personbästa på milen för i år på 55:28 trots lite små pauser för hundbehov.
Så målet under 55 känns nära.
Sen ska vi se om det är möjligt att närma sig eller komma under 50.

Ha en fortsatt härlig Söndag,
Kramar



4 kommentarer:

Villa Ell sa...

Nu springer jag oftast tidigt på morgonen eller senare då det svalnat...
Springer jag på kvällen så har jag druckit vatten under dagen och känner inte att jag har behov av vatten under turen! På morgonen stiger jag ju rätt upp och springer...
Sen såklart beror det ju kanske på hur långt man ska!
Men att springa med flaska är nog inte min grej, deltar man i lopp så finns de ju vattenhål på
Vägen om man behöver!
Hoppas du haft en bra helg, här
Har det gått i ett grillkväll med kompisar, semester planering med en annan familj och idag fotbollscup
Kram Sandra

Mittgodastefinaste sa...

Jag tror att du kommer under 50 på milen!

Själv funderar jag på att anmäla mig till Riddarfjärdssimningen för att ha ett mål!

Önskar dig en fin kväll och en fin ny vecka!

Kram Jenny

Livskraft sa...

När jag tävlade med universitets laget i San Diego, US. Tränade vi ibland vid 15 tiden runt en sjö. Ca 30 grader varmt och innan jag hade vant mig vid värmen sprang jag och höll än helt vanlig vatten flaska. Inga problem för mig, men min coach tyckte jag var galen.
Kram

Hemma på Sjuan sa...

Duktig du är! 11 km i dagens värme och att springa med hund tar tid ;)
Mitt sista löppass (på bara 6 km...) gick inte bra, väldigt ont i höft och en skinkan så nu får jag vänta ett tag innan jag testar igen!
Skönt med dopp i poolen efter ;) kram Suss