onsdag 18 juni 2014

"Gratis"-träningsredskap


Först vill jag bara säga TACK för all positiv respons på gårdagens inlägg.
En uppföljning kommer kring VARFÖR jag tycker det är så viktigt
att ta det med personen det gäller.

Men nu till mitt nya träningsredskap:
Efter att ha lagt ut en sökning på min Facebook-sida
kunde jag hämta 4 kör-förbrukade däck hos en tjej som nu då slipper åka till tippen i lördags.
MrJ kollade skumt på mig när jag glatt visade upp min nya hemma-gym-utrustning.

I min sökning fick jag även tips om att kolla med bilverkstäder, 
de har ofta gamla däck liggande som de gärna blir av med.
Så vill ni få till ett "gratis" hemmagym så finns det stora möjligheter.

Igår la jag in två övningar med däck i mitt bål-pass.
Rodd och Russian Twist med axelpress.
Det kommer också finnas möjlighet att testa en eller två övningar 
med däck på kvällens 24FitClub-pass jag har i stan vid 18.30.
Samling vid Norrgårdshallen.

I vår pulkabacke på baksidan tänkte jag testa backintervaller med däck på
släp bakom mig framöver med.

Bara fantasin som sätter stopp för vad man kan hitta på.
YouTube är annars en bra inspirationskälla med.

Nä, nu ska vi ut med Dixie, 
förhoppningsvis vill barnen låta mamma testa lite joggande i nya skorna.
Och sen väntar lekparksbus med några andra mammor och barn.
Ha en riktigt skön Onsdag,
Kramar



1 kommentar:

Villa Ell sa...

Jag läste ditt förra inlägg igår, det är väl nästan alltid så att det är lättare att "prata bakom ryggen" efersom folk är för fega att fråga rakt ut!!!

Tycker att du är stark som är öppen och ärlig! Starkt att komma ur din sjukdom...

Som jag ångrar mig att jag inte tog hem däcken från min bil, vi var till verkstan och satte på nya och bytte hela alltet sen på kvällen slår det mig!!Att jag skulle kunna ha dem hemma och träna med och så visar du det nu, ja ja jag får leta upp några!

Nu har jag testat nivå 1 på mamma appen ( ej färdig med första) men när får man/ska man göra vanliga sit ups, snea situps, plankan??

eller ska jag köra "klart" appen först!

kram Sandra