söndag 22 juni 2014

Mot nya utmaningar


Härom dagen klickade vi hem en beställning med lite 
smått och gott till hela familjen från SportsDirect
Bland annat en sim-mössa. 

Jag har nämligen kommit på den "briljanta" idéen att testa triathlon?!?!?
Och då ska det visst vara krav på mössa under simningen. 

I början av augusti hålls en tävling i Västervik med en "motions-klass": 
400m simning, 20km cykel och 5 km löpning. 
Förutom att jag inte alls är särskilt förtjust i vatten och inte kan något om simning 
förutom simma det vanliga, bröst och rygg, så blir det en spännande prövning. 

Men hur sjutton går växlingarna till? 
Finns det mer regler man ska följa? 
Bra tips och råd för hur man köra på bäst?
Ja, novis är bara förnamnet. 
Man kanske egentligen ska pröva sig fram först 
och inte som jag, hitta ett lopp och sen komma på 100:a funderingar ;)

Så alla tips, tankar och råd mottages mer än hjärtligt. 
Hoppas alla haft en underbar midsommarhelg. 
Kramar

1 kommentar:

Villa Ell sa...

Det är väl bara att hoppa ur vattnet och börja cykla hehe nä inte aning jag heller hur man gör!! Men grymt kul att du ska testa! Jag gillar inte heller att simma!!
Min bror gör klassikern och vill ha med mig till Vansbro (han tycker jag ska göra klassikern)


Tack för dina svar ang mamma appen!
Jag är fort på nivå 1 :-/

Bra skrivet i förra inlägget! Trots din sjukdom så fanns dom där för
Dig och bara det betyder allt hur sjuk du än var!

Kramar Sandra