måndag 12 maj 2014

Träningsinspirerande granne!


Jag måste bara berätta. 
Jag har en granne som är en sådan otrolig inspiratör. 
I helgen var han inne för att köpa med sig lite extra energi 
i form av prolong, till sin otroliga cykelresa som startar idag. 
Han ska cykla genom hela vårt avlånga land, 
med start i Smygehuk och avslut vid Treriksröset. 
Känns kroppen fräsch kommer han sen cykla ca 120 mil till ner till deras stuga. 

Han har en historik som idrottsman,
och självklart har jag varit för nyfiken för att inte googla honom.
1971 kom han 5:a i Vasaloppet.
Och det är bara en av många bedrifter.
Skrönorna är dessutom många om honom här i byn.

Jag har lovat att följa med honom ut och springa,
han ska visa mig lite rundor och en speciell backe som han än 
aldrig blivit slagen i.
Men jag har faktiskt inte vågat följa med än,
prestationsångest deluxe även om han säger att det bara blir en "lunk-runda".

Förra året cyklade han härifrån upp till deras stuga någonstans uppåt fjällen.
En härlig utskrift fick vi efteråt då han förde dagbok om alla intryck
och upplevelser längs vägen.
Ser fram emot nästa som kommer efter resan han idag startar.

Kanske ska tillägga att han är i 65 års åldern,
och ja, en stor förebild, jag ska minsann också vara i toppform när
jag når hans ålder och hitta på spännande utmaningar.

Hoppas alla haft en härlig start på veckan,
kan ju avsluta att affären som vankades i helgen blev av.
En bil mindre och snart en ny hämtad =)
Kramar



1 kommentar:

Hemma på Sjuan sa...

Bra att ha en sådan granne som inspirerar! Hoppas vi är nästan lika alerta vid den åldern ;)
Ny bil på gång!? Spännande! Kram Suss