onsdag 7 maj 2014

Summering av aprils kostfokus!


Under april har vågen använts flitigt i köket. Det har mätts, vägts, räknats och antecknats.
Vissa dagar är det lättare att komma upp i ca 2500kcal, vissa dagar svårare.

Men det har gett resultat iallafall, jag vägde in mig 1:a maj på samma som 3:e april.
Att dessutom fått göra kalibertångmätningen i Linköping
som visar på att fettprocenten är låg men inte farlig för min hälsa
känns lugnande.

Är tacksam för att jag har herbalife´s produkter att komplettera kosten med dagligen.
Det underlättar att veta att det hjälper mig att få i mig alla nyttigheter
kroppen behöver i en lagom balans.

Mycket fokus ligger ju på att hamna högt i protein så kroppen får alla byggstenar att jobba med.
Det ökade kolhydratintaget är dock lite svårare.
Min mage ballar ut om jag inte är kräsen med kolhydratskällan.
Så där jobbas det vidare.

Men mycket nöjd med att äntligen inte gått ner mer.
Så nu kämpar jag vidare med en noggrann kost men det där
 med att räkna och mäta hoppar jag helst över.
Segt, men lärorikt.
Så då och då när nya grejer testas kommer jag
lägga in det i lifesum-appen, men bara för att lära mig mer ur kostsynpunkt.

Idag laddas det för vår ruset.
Går på känslan ikväll och lägger målet lite halvt åt sidan.
Men känns det bra kommer jag försöka springa på i lite högre tempo 
än vad mitt "bekvämlighetstempo ligger på.

Pga sjukdom, skador och jobb har 3 fått hoppa av.
Så skrik högt om ni vill följa med.
Finns 2 nr-lappar med tidtagning (260kr) och 1 utan (210kr), plus plats i bilar.
Vi åker strax efter 17 mot Växjö.
Ring mig på 073-8438390 om du vill hänga med.
Kramar

1 kommentar:

Livskraft sa...

Såg på insta att det gått riktigt bra för dig, grymt.
Kram