tisdag 27 maj 2014

Barn som kräks av värme?



Måste höra med er alla kloka läsare.
Någon som har erfarenhet av barn som kräks efter varma dagar?

I Fredags kväll vid ca 21 kräktes ju vår storskrit.
5-6 gånger allt som allt och det var över på 2 timmar.
Morgonen efter var allt som vanligt och de 2 rostmackorna hon
fick till frukost som "magsjukediet" dög inte alls.
Gröt skulle det va, och en stor tallrik + yoghurt åt hon upp.

Igår var ju åter en väldigt varm dag.
Hon äter sämre och det är svårt att få i henne vätska.
Idag kräktes hon igen, 1 gång, 10 min senare tjatade hon om banan.
Och efter mycket om och men fick hon 1, klämde den och åt sen 1/2 till.
Pigg och glad och resten av dagen har hon varit som vanligt,
busat, lekt, ätit och full av energi.

Knappast magsjuka ju, men vad sjutton är det???

Hoppas ni alla får en fin Tisdag annars.
Här har jag firat födelsedagen med mammaträning under förmiddagen
och nu ska jag fortsätta fejja i garaget när barnen ändå sover middag.
Kramar


2 kommentarer:

Villa Ell sa...

Hipp hurra på din dag! Grattis!! Hoppas du haft en härlig dag!!!
Stackars lilla S! Jag är ingen doktor vill inte skrämma dig, men kan det vara urinvägsinflammation?? Vad jag vet så är det inte alltid barn har ont! Utan det visas på tester på bvc! Hoppas ju såklart att det "bara" är värmen för henne...
Kram Sandra

Livskraft sa...

Grattis i efterskott.
1177 brukar ju vara bra.
Man kan nog kräkas både av vätskebrist och "solsting".
Kram