torsdag 2 januari 2014

Träning 2013 vs 2014


2013 som träningsår lägger jag bakom mig med en bra känsla.
Halva året gick ju faktiskt åt till att "baka bebis".
Jag har lärt mig otroligt mycket mer om den rehabiliterande träningen
kring graviditet och efter förlossning.
Men än finns massa spännande kvar att lära, allt är ju så individuellt.

På löpningsfronten nådde jag 9,3 km innan året tog slut.
Kan väl erkänna att jag var lite sur att jag inte kollade gps:en 
innan jag avslutade, 700m till hade jag orkat.
Milen är ju ändå en lite små magsik gräns.
Men löpträningen ska förbättras, och jag ska bli bättre
på att träna intervaller och inte bara "springa".
Bäckenet behöver fortfarande sin specifika rehab-träning,
men det får ta den tid det tar, Lilla E är ju ändå bara 5,5 månad.

Sen fortsätter fokus på de större muskelgrupperna, ben och bål.
Men det finns också mer inriktade mål med i 2014:s planeringen,
att lära mig stå på huvud utan vägg och pull ups med bra teknik.

Än finns bara ett motionslopp med i planeringen,
vår lokala VP-mil som ska springas ihop med mannen min.
Sen får vi se om det blir fler längs vägen.

Men nu taggar jag mest för helgens träningshelg med 24fitclub,
i huvudstaden ihop med 5 andra träning- och kost-tokiga brudar.

Har ni några träningsmål inplanerade för 2014?
Eller letar ni motivation att komma igång?
Då kanske vår vikt-utmaning eller tränings-utmaning är något för dig!
(För mer info klicka dig vidare på orden eller hör av er till mig)
Kramar


2 kommentarer:

No34 sa...

Just nu stretar kroppen ifrån (utbränd..?) men känner ändå at en löpartur ger mig ett inre lugn!
Sccchhh... jag viskar bara: På syrrans 50-årsfest räckte jag visst upp handen för att vara med mixed lag på stans Triathlon. Själv har jag bara ett vagt minne av det!!!
Torsdagskram från Kate

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag minns hur du började träna mer aktivt igen efter graviditeten och tycker att du är oerhört duktig. Själv hoppas jag såklart kunna komma igång med någon form av skonsam träning, men just nu verkar det kört ett tag framöver :(
Kram.