onsdag 22 januari 2014

"Ostkaka" på keso


I helgen blev det äntligen av.
Tid över för att slänga ihop denna dunder-enkla ostkaka
som är gjord på keso och mättar bra pga proteinhalten.

Vi är inne på nedräkningen av sockerutmaningen,
ynka 9 dagar kvar.
Hur har det gått med kryssandet?

Gårdagens mamma-träning blev bra, 
vi fick hålla bra tempo för att kylan inte skulle bita tag i oss.
Men uppfriskande och skönt.

Sen att eftermiddagen inte riktigt blev som tänkt då LillaS
lyckades peta in ett majskorn långt upp i näsan på dagis.....!
Ett besök på vårdcentralen
och efter lite protester fick docktorn ut den.
Och LillaS konstaterade förvånat "MAJS" ;)

Men idag vankas hemma-dag.
Lite jobb med kostuppföljningar, förberedelser för morgondagens
viktutmaningskurs och kunskapssökande.
Men också en massa bus, hundrastning och förhoppningsvis lite 
traditionell onsdagsgympa i idrottshallen här i Landsbro.

Ha en riktigt bra Onsdag,
Kramar


1 kommentar:

Villa Ell sa...

Vilken Madicken historia ;-) Skönt att det slutade väl!
Den där kesokakan ska jag allt testa, jag och barnen älskar keso, vi brukar ha det på våra pannkakor istället för sylt eller socker!!
Min träningslust försvann ett litet tag, okej "bara" för en vecka men det känns länge, och hoppar/struntar man i 1-2 ggr så
känns det som ett djup dyk rakt ner i svackan... men idag tog jag mig i kragen... en mil med barnvagn och känslan efter, ja den är ju bara sååå skön!
Idag har jag varit hemma för imon skall jag operera ljumskbråck, jag är så attans nervös, som ett asplöv, mest för känslan att bli nersövd..har aldrig varit det innan...

ha en fin kväll
kram Sandra