torsdag 5 september 2013

Välkommen Höst




Dagarna far förbi i ett rasande tempo.
Och när dagen väl är över slocknar denna mamma
fortare än kvickt och sover som en gris.

Igår tog Dix och jag en spännande "offroad" runda efter vi
lämnat LillaS på dagis.
Skulle testa en ny skogsväg och slutade med att
vi fick gena lite klumpigt över ett kalhygge.
Men vad gör det när hösten bjuder på underbart vacker natur.

Luften är hög, färgskiftningarna ljuvliga och dimman härligt mystiskt.
Man bara måste älska denna årstid som nu kommer med fart.
Ja, hösten är min cup of thé.

Ha en härlig fortsättning på denna Torsdag,
Kramar



5 kommentarer:

Husbilen Tuzzen sa...

Vilka vackra bilder! Klart du njuter.
Kram Helén

Villa Ell sa...

Hösten är också min favorit! Det ser verkligen höstigt ut på kalhygget :-)
Så härligt med lite off road promenad...
Nu eller ja nästan så har jag jobbat en hel vecka, på evigheter... Som vanligt veckan har rusat iväg! Noahs underläpp och gråt kommer fram när jag lämnar... Det känns tungt men det går över... Och det är ju skönt!
Vi ska spendera hela dagen i ishallen på lördag, Wiggo har hockeycup, så dags att rota fram lite varmare kläder...
Vad gör ni i helgen???

Kramar Sandra

Mirre sa...

Ja hösten är min Cup Of The också

Svarta tassar i vit soffa sa...

Visst är hösten härlig! :)
Hoppas du får en bra helg!
/Jenny

Marianne sa...

Fina bilder:) -Älskar hösten!
Du frågade om vad läkarna säger om min rygg. Hm, dom säger inte så mycket. Har genomgått det mesta i sjukgympa mm. Jag har ett "fel" i ryggen (sedan barnsben) som lever sitt eget liv som jag inte kan påverka varken positivt eller negativt hur jag än försöker, det är inne i ryggmärgen och nerver som ligger i spänn åt fel håll, benlängdsskillnad ca 3cm mm
Däremot mår man ju så mycket bättre med den där berömda muskelkorsetten runt midjan. Men någonstans på vägen har jag gett upp det mesta:(
Men så får jag mina ljusa stunder och ska börja mitt nya liv:) Den här gången känns det riktigt kul, trots att jag inte har någon hund längre som sällskap på promenaderna. Det blir ju självklart roligare och mer givande när man har tillgång till lite appar och annat kul som gör så man kan utmana sig själv lite;)
Gå på platta vägar är rena döden för min rygg så det blir nästan alltid i terräng, och det är ju bra för stabiliseringsmusklerna!
Ska plocka fram gummibandet jag vann hos dig också och plussa på med det. Sakta med säkert måste jag smyga igång kroppen, går det för fort straffar det sig direkt:(
Jaha ja så hade jag helt plötsligt skrivit en hel bok om min rygg -kul för dig!:/
Tack för ditt omedvetna pepp på mig, du är en sprudlande glad och positiv människa som lyckas få ett nytt tänk att vakna i den annars så sega huvudknoppen på mig:)...och säkert på många fler än mig:)
Kram