tisdag 30 april 2013

Se Upp!!!!





Då var byggställningen på plats och på Torsdag
ska arbetet med takbytet påbörjas.
Lappen på insidan av ytterdörren är för min egna skull.
Tänk er annars hur stor chansen är att slå upp dörren för
hårt en tidig morgon med ögonen fulla med grus.

Valborg.
Har ni några speciella planer?
Här vankas gym och jobb nu först.
Sen ikväll blir det en lugn kväll med lite grillat
och annat gott ihop med goa vänner.
Brasan hoppas med alla sannolikhet över.
En 1 åring och en 2 åring har inte riktigt det utbytet
av det än, och för min del tjattrar jag hellre här hemma.

Vad ni än hittar på önskar jag er ett riktigt
trevligt avslut på April månad.
Kramar



12 kommentarer:

No34 sa...

Skönt att få taket fixat...!
Hos oss blir det en brasa på sjön där vi bor på en flotte, och crusing av "raggarbilar" längs vägen där vi bor av hundratalet bilar.
Önskar Er en fin valborg, kram Kate

Hemma på Sjuan sa...

Bra att påminna sig själv, minnet brukar vara kort ;)
Här blir det kväll hos goda vänner. Ingen majbrasa, våra barn är för stora de följer inte ens med längre...
Ha en fin Valborg, kram Suss

Emilias sa...

Godmorgon!
Åh vad skönt att få taket fixat! Hoppas det inte tar allt för lång tid innan det är klart :)

Vi ska också fira valborg med goda vänner. Jobbar sent så blir att åka direkt dit :) Ska bli trevligt!

Ha en fin dag nu!
Kramar

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Va härligt att få taket iordning :)
Hoppas du får en härlig Valborg med din familj o fina vänner.
Här ska vi fira in våren med goda vänner vid brasan sen äta nåt gott :)
Stor kram
Jessica

Husbilen Tuzzen sa...

Skönt att arbetet med taket sätter igång. Jag skulle också behöva en sån där lapp.

Här var det också gymmet i morse och sen jobb. Ikväll blir det speedway-premiär då det är träningsmatch mellan Piraterna och Bajen. Äntligen drar säsongen igång.

Kram Helén

Sofi sa...

Hej vännen!

Så det är takbyte på gång! Spännande:)
Den där lappen skulle jag också få sätta upp, både för min och min tankspridda sambos skull;)
Här firar vi också med vänner utan brasa:)
Vi ska bara grilla och ta det lugnt. Imorgon bitti tänkte jag nämligen ge mig ut på en efterlängtad löprunda:)

Ha en trevlig Valborg!

Kram på dig

Villa Ell sa...

Hihi... Bra att sätta upp en påminnelse ;)
Ja takbyte måste ju göras det med, tråkigt egentligen!!!
Japp det är en cykel mer smala däck... En Nishiki!
Det är min mans cykel, han är 33 cm (exakta mått här) längre än mig!(jag 1.60) Så en man modell! Men med sänkt sadel så passar den mig perfekt och han är aldrig ute och cyklar racer med den... Undrar egentligen varför han köpte den, en ny cykel behövde han men men det var ju bra för mig :)
Oftast cyklar han runt på min damcykel...

Låter som ni får en trevlig Valborg, här regnar det så det känns inte så lockande att gå till elden... Den startar lite "sent" kl 20! Så det blir nog soffläge hihi

Ha en härlig kväll
Kram Sandra

Marie sa...

Så fint ni kommer ha huset till sommaren och trevlig valborg nu
kraam

anettan sa...

Hihi jag såg något lustigt framför mig......tur du har satt upp en lapp. Ha en bra kväll.kram Anette

baraetthem sa...

Jag hade också kört lapp på dörren;)
VI ska också umgås och äta gott med vänner! Och barnvakt har vi så det blir en riktig vuxenkväll!!

Ha en fin kväll, kram fredrika

dianasdrömmar sa...

Härligt att få det fixat kram Diana

MirEll sa...

Kan nog vara bra med en liten påminnelselapp för att undvika olyckor. =)
Här blev det en lugn Valborg med familjen. Maken ska jobba idag (1:a maj) så vi tittade på en film, barnen somnade i soffan och sedan gick vi och la oss. Skönt det med.
Ha en bra dag. Kram Linda