tisdag 23 april 2013

En ny utmaning i kruka




Regnet öser ner utanför. 
Men intalar mig att det är välbehövligt.
Så tycker det kan passa med lite soliga planteringsbilder.
Förra veckan fick jag hem en spännande stickling.
En cola-pellis.
Var söta Kia med bloggen Melixa Design som skickat den.
Tack söta du, du vet att jag tänker lite extra på er just nu.
Ska bli spännande att se om jag kan lyckas hålla den vid liv.

Idag spenderas annars förmiddagen inne tror jag.
En liten sjukling har hostat och snorat hela natten.
Trött, men kroppen känns så där härligt mör efter gårdagen träningspass
som gick sådär härligt bra.
Skönt att åter vara på banan igen efter över en veckas träningsvila.

Tack för alla tips och tankar om träd.
Ska lägga till Magnolian till listan att kika på.
Ha en skön Tisdag,
Kramar











9 kommentarer:

Marianne sa...

Spännande att se vad det blir för litet träd:)
Colapellis köpte ju min käre H häromdagen, ska bli kul att se om den kommer att blomma något?
Ha de så gott i vårregnet, samma här idag:)
Kram

Kia sa...

Här är det uppehåll just nu och jag intala mig själv att regn är bra och det tar bort allt damm från vägarna. Positivt tänkande!

Kommer gå galant med colan! Den är tacksam att odla, växer som bara den och luktar gott.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Villa Ell sa...

Nu har jag läst om denna "cola växt" lite överallt... nu blir jag nyfiken!
Så skönt att få tillbaka orken med träningen... Idag känner jag efter gårdagens pw att det stramar lite i rumpan och ner på baksidan av benen... men igår gick det undan på pw, vet inte var kraften kom ifrån men det är så ibland.. och det känns förbaskat gott när man känner sig lite mör på kvällen!
Jag jobbar idag, schhhh kollar bloggar också ;-)
Sitter här på jobbet och har laddat för en intervall träning ikväll...
Grattis såg på insta om Grav-penningen :-) Härligt härligt!!! men fyller du år idag?? snart??

ha en toppen dag
Kram Sandra

Hemma på Sjuan sa...

Spännande att se hur du lyckas med din växt! Jag får nog läsa igenom förra inlägget för hemma behövs det nytt till trädgården oxå :) kram Suss

anettan sa...

Här är det riktig storm idag....riktigt aprilväder.Längtar efter solen. Kram Anette

Sofi sa...

Spännande med en cola växt, något helt nytt för mig så det ska bli kul att se vad det blir av den:)
Visst är det spännande med trädgårdplaner!:)
Magnolia har vi och den blommar så fint, får se om den klarat vintern, den står så tokigt så den får massor av uppskottad snö på sig:( Vi ska nog flytta den om den klarat sig.
Dvärgsyrenen var verkligen jättesöt!

Kram på dig

OddStyle.dk sa...

Det har stormet her i DK i dag...
Spændende med projektet :)
Rigtig fin aften...
Kram OddStyle

Emilias sa...

Vad spännande o se vad det blir av det :)
Måste ta tag i lite planteringar på balkongen. Får bli i helgen tror jag!

Hur tycker du det känns med magen o träning? Är så impad över dig som tränar så, ska bli så spännande o se hur man själv gör den dagen min mage växer....

Chins ja! Ska bli kul när du kan börja köra sånt igen!! :) tack för dina snälla ord hos mig!

Sovdags här, öppnar halv sju på jobbet imorgon...
Kram o godnatt

MirEll sa...

Spännande med växter och riktigt kul med trädgård. Vad roligt att du gillade mitt magnolia-förslag, ska bli kul att se vad du väljer i slutändan. =)
Ha en bra dag! Kram Linda