onsdag 10 april 2013

Fryståliga växter???




Bilder lånade från Zetas

Nu längtar jag som en tok efter att få se vad 
våren kommer bjuda på i trädgården.
Är så trött på kalla nätter och att fortfarande behöva skrapa bilrutorna.
Vill pryda vår entre med lite blommor.
Men vågar man det än med de kalla nätterna?
Och vad ska man i så fall välja för blommor som klarar lite kyla?
För jag kommer garanterat inte komma ihåg att ta in dem om natten.
Tips tack, ni otroligt duktiga och kunniga.

Träningspasset igår morse gick super.
Idag prioriterade jag åter sömn och lite vila utöver badet på jobbet och Dixen.
Kroppen är känns med mig och vi kämpar tillsammans mot baciluskerna
som blir mindre och mindre känningar av.

Onsdagen är redan här och helgen närmar sig med stormsteg.
Ha en riktigt härlig Lillördag,
Kramar


11 kommentarer:

Linda sa...

Hoppas att någon som är kunnig svarar för jag skulle också vilja ha tips på tåliga blommor/växter att plantera för utebruk.

Ha en bra dag!
Kram Linda

Unknown sa...

Här hemma låter vi både påskliljor och pärlhyacinter stå kvar ute om nätterna. och de klarar sig bra (fast de ser liiite hängiga ut på morgonen så brukar de räta upp sig under dagen)

Ja visst längtar man en massa efter våren nu, men den som väntar på något gott.

Hoppas förkylningen släpper, här har jag också åkt på någon skit, feber, hosta och snuva;( skit...

Önskar dig en skön dag
Kram
Annie

Kia sa...

Är inte så jätte bra på det där men penséer ska väl vara frosttåliga. Lika kallt varje morgon och sen tinar det upp under dagen. Snart, snart kanske vi slipper det!!

HA en toppen dag!
Kram Kia

Marie sa...

Ja, nu vill man gärna se blomster och lite fina träd osv, inte bara visset och fruset. Vackert du visar

Villa Ell sa...

Härliga bilder :) njae penséer tål inte för kallt ännu, så om du har en mindre, ej så tung kruka så får du nog ta den in och ut varje kväll...
Det är inte så mycket utbud av blommor just nu, lite av en mellan period... Håll ut ;-)
Nu ska jag köra Wiggo till fotbollsträningen
Ha en fortsatt härlig kväll!
Kram Sandra

Sofi sa...

Fina bilder!

Jag såg att Blomsterlandet sålde massor av penseer så det borde ju funka:) Påskliljor är ju också tåliga:)

Ha det fint!

Kram på dig

baraetthem sa...

Jag kan heller knappt bärga mig förrän jag får ut och se vad trädgården har att erbjuda. Men har inga gröna fingrar så har inga bra tips. Jag får snällt vänta på att det blir plusgrader dygnet runt så jag är helt säker på att blommorna överlever!

Skönt att du känner dig bättre!

Kram fredrika

baraetthem sa...

Jag kan heller knappt bärga mig tills jag får gå ut i trädgården och se vad som finns. Men har inga gröna fingrar så har inga tips att ge dig. Jag väntar snällt på att det ska bli plusgrader ute så jag vet att blommorna överlever dygnet runt:)

Skönt att du känner dig bättre!
Kram fredrika

anettan sa...

jag ska vänta någon dag till innan jag sätter blommor i krukor, men till helgen vill jag gärna ha det fint. Kram anette

Anonym sa...

Penseer klarar mycket riktigt -11•c så de klarar nätterna nu. Och nästa vecka ska det vara 10 PLUS på nätterna;) Dedu! :) kram www.suziettan.blogg.se

Frederica sa...

Penseér ska väl klara sig nu? Men jag väntar nog till nästa vecka om jag klarar av det.. annars blir det till helgen ;)
Våra penseér växte på hur bra som helst förra året, så jag ville knappt byta till sommarblommor för de va så fina fortfarande :)

Gött att du hittat installations skivan till kameran :)

Just ja..nä det var inte vattenkoppor. Det var bara några virus prickar antagligen... skönt men ändå inte. Hade gärna haft det avklarat :P

Ha en fin dag!
KRAM.
Ps.. ska du gå på bloggeventet i Växjö?