onsdag 24 april 2013

Rullar fortfarande.....






Igår förmiddags spenderades bara med mys, lek, nässnytning 
och tröstande då hostan rev i bröstet och gjorde ont.
Min gamla vagn (som jag fick i 1 års present, dvs snart 27 år sen)
används nu flitigt av trollungen då
hon kommit på att hon kan packa med saker i den.
Min första tanke var ju att måla om den och fräscha upp den.
Men gillar de söta små motiven mer och mer.
Så än får den vara som den är.

I natt har vi fått sova mycket bättre.
LillaS är redan piggare och en liten promenad nu på förmiddagen
vore kanske inte helt fel innan arbetet.
Solen ser ut att vara tillbaka, och det måste man ju passa på att njuta av.

Har ni några särskilda Onsdagsplaner?
Här börjar nedräkning inför helgen, bara 2 arbetspass kvar på denna 7 dagars vecka.
Kramar



10 kommentarer:

Unknown sa...

Tänk så mycket bättre leksaker var förr, numer ska leksakerna vara glada om de överlever i ett halvår. Jättefin är vagnen i alla fall och tycker att du gör rätt i att lämna den som den är.

Här blir det ett besök på arbetsförmedlingen, måste ha mer än en 20%ig tjänst. Sen ska jag köpa mig en ny almenacka (om de nya kommit ut än vill säga) och kanske avslutar jag stadsbesöket med en chailatte på favoritcafeet.

Önskar dig en fantastisk dag
Kram
Annie

Marianne sa...

Vagnen är ju hur fin som helst, inte måla!
Får plats med mycket kul att köra runt på och lasta av på ställen där mamma hittar dom senare;)
Hoppas hosta och snor ger sig snart, jobbigt med all denna vårsjuka:(
Kram

Villa Ell sa...

Så fin, den måste du bevara! Jag hade en docksäng med samma motiv och röd, den var rätt använd (konstigt jag som hellre hängde i träd) så när Wiggo ville ha en docksäng lackade jag den grå! (Ja han älskade dockor när han var liten)
Skönt att lilla S mår bättre...
Här har det regnat hela dagen... Åkte till köpcentret och köpte lite bebiskläder till en liten 2 månaders, min arbetskamrat kommer hem hit imon!
Snart är det fotbollsträning och föräldramöte som gäller...
Hoppas du har haft en bra dag!
Och tack så mycket för dina komm om golvet...
Kramar Sandra

Annaochlivet sa...

Härligt med kvalitetsleksaker;) Det är bra grejer som håller i evighet! Hoppas ni piggnar till ordentligt nu! Kramar från mig :)

Emilias sa...

Hej!
Vad härligt att den fortfarande rullar så dina barn kan använda den :) Sånt är så härligt!!

Som du redan sett körde jag ben idag. Lite hatkärlek som sagt ;) Men skönt när det är gjort. Och man märker ju hur starka ben gör skillnad i löpningen!!

Jag får ta massor av hjälp av dig för gravidträning när det en gång är dags för mig :)

Kul att få med J på träningen!! Brukar ni träna tillsammans??

I helgen ska vi rensa i vårt vindsförråd, roligt värre ;) men ett måste... Sen på lördag kväll ska jag på 25 års fest. Men blir en lugn sådan då träning är inplanerad på söndag :)

Vad har ni planerat??
Kramar

baraetthem sa...

Va skönt att Stella är piggare!
Jag skrattade lite när jag såg vagnen. När Wilma fyllde 1 år så hade min mamma och pappa med min gamla vagn, ser likadan ut! Och den är ju bara så charmig, precis som den är:)

Hoppas du haft en bra dag!
Kram fredrika

MirEll sa...

Wow, det där är ju en riktig klassiker, tycker du gör helt rätt som låter den vara som den är.
Mina onsdagsplaner har varit att göra Ullared osäkert men nu är jag hemkommen och ca 6000 fattigare. =)
Ha det gott! Kram Linda

Marie sa...

menn aoow sådan hade jag med då jag var liten, så rart. Vi brukar äta tacos på onsd, har blivit så den senaste tiden, så idag med, hehe

anettan sa...

Vad skönt att ni fått sova...oj....som man behöver det. Det är nostalgi att ta fram sina gamla leksaker och kanon då de kommer till användning igen. Kram Anette

Frederica sa...

Vilken söt vagn!
Extra söt när man vet åldern på den också ;)
Vissa saker är värda att spara på.

Sv; hihi, blev det så för dej med? Att tanken på möbleringen inte alls passade.. så trist.
Egentligen borde jag mäta och rita upp med rätt mått innan jag börjar flytta runt. Men tydligen tycker jag det är roligare att flytta samma skåp flera gånger :P

Ha en fin kväll!
Kramar