torsdag 17 juli 2014

Utvärdering av lopp

Taggad och lite små nervös
ca 45 min innan start


I MÅÅÅÅÅÅL!!!!

God Morgon Torsdag!
Gick och la mig tidigt igår och har i natt lyckats knapra ihop över 9 timmars sömn.
Visst, LillaE åt en gång men jag somnade snabbt om efter.
Härlig känsla, utvilad och åter FitForLife!

I tisdags sprangs ju Victorialoppet på Öland.
Formen kändes kantstött inför ju med den onda och svullna lilltån
och sömnbrist på grund av LillaE´s andra framtand som skulle igenom.

Ändrade ju guldmålet från under 45 minuter till under 48 minuter.
Loppet gick över förväntan, i mål på 45:31.
Men ändå inte helt nöjd, hade mer kvar att ge, en riktigt sur känsla efter ett lopp.
Det var liksom aldrig riktigt "grisigt", utan mest härligt,
förutom allt korsande bland folket för att ta sig fram de första kilometerna.

GPS:en till klockan pajade innan start, så hade noll koll på tempo
och eftersom jag aldrig sprungit ett lopp längre än typ 6 km 
visste jag inte riktigt hur jag skulle hushålla med energin.
De korta loppen jag kört i år har ju dessutom grisats på slutet, 
med känslan att inte orka springa 1 meter till efter mål.
Ville ju inte hamna där redan vid typ 6-7 km av de 9 km som skulle avverkas.

Så tar med detta i kunskapsbanken.
Att våga tro på att jag orkar hålla högre tempo och våga öka på tempot 
tidigare än de 2 sista kilometrarna.
I augusti vankas millopp och jag tragglar vidare med träningen
med ett mål att springa milen under 50 min.

Ha en härlig Torsdag,
Kramar


Inga kommentarer: