torsdag 20 mars 2014

Kesobollar



På vår viktutmaningskurs bjuder vi alltid på något. 
Denna torsdag var det min tur igen 
så igår slängde LillaS och jag ihop en omgång kesobollar. 

Smidigt, goda och fulla med protein och nyttigheter. 
Recept önskades på instagram så varsågoda:
Kesobollar ca 20 st
250g keso
2 msk Herbalife F1 vanilj
2 msk Herbalife F1 choklad
2 krm snabbkaffe-pulver
3 msk kakao
ca en näve dinkelflingor
Höftade även i lite kokos

Mixa keson slät, rör sedan i resterande ingredienser.
Smeten blir väldigt kletig så jag använder skedar för att lägga
över smeten i en kopp som jag sedan "slungar" bollarna i
med kokos, rullar sedan till formen på dem.
Kokosen tog igår slut så testade att mixa jordnötter att ha på.
Jättegott igår, idag hade de mjuknat lite när de hade stått
över natten så inget att rekommendera om de inte ska ätas direkt.

(Har man inget F1-pulver får man testa sig fram,
 kanske funkar med mer kakao och vaniljpulver)


Här hemma går det hem både hos vuxna och barn ;)
Och jag hade fullt sjå att få LillaS att glömma vad vi bakat
så de skulle finnas kvar till dagens grymma deltagare.

Nä, nu kallar sängen.
Hoppas ni haft en härlig Torsdag,
och glöm inte, imorgon är veckans bästa dag här: FREDAG!
Kramar




4 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Jag kan intyga att de var goda! Jag tackar för recepten.
Ha en skön helg, kram Suss

Villa Ell sa...

Mmmm så gott! Mina barn älskar Keso (det är jag tacksam för) har jag sagt att vi har det på pannkakor ist för sylt! Jättegott, ja tycker vi iaf! Såklart att det ibland bara blir sylt också eller en blandning med keson! Kan jag lura bort någon del per socker varje dag så känns det bra! För kan man så känns det där goa onödiga sockriga lösgodiset rätt ok ;-)
Något roligt i helgen??, ser att du är igång med cyklandet, så roligt! Visst är det kul???
Imon åker jag på festligheter! Girls only! Vi ska spa-a, mode/hår grejer, middag, vin på rummet! Längtar lite smått
Ha en fin helg
Kramar Sandra

Villa Ell sa...

Ja jag måste ju testa kesobollarna också det glömde jag skriva
Hej igen

Kia sa...

Kanske något att baka till familjen?? Tror jag måste beställa lite vanilj av dig. Hm återkommer om det.

Ha en toppen helg!
Kram Kia