tisdag 4 mars 2014

BBC Mamma 2014

Lovisa "Lofsan" Sandström

Katarina Woxnerud

Elmina Saksi

Jag vet inte om jag kan summera min Lördag på ett inlägg.
Eller jo, det kan jag, mer om detaljer jag fått lära mig 
få komma allt eftersom.
Många kul pass och föreläsningar fanns att välja på när jag bokade detta.
Hade helst gått på allt men tyvärr gick ju inte det.

Så dagens schema för mig bestod av att först få testa Lofsans
Kick Ass Mamas!
Ett grymt bra stationspass med mycket teknik.
Fick med mig bra nya övningar med olika steg hem
och massa sådana där viktiga men små korrigeringar man ska tänka på.

Efter det följde en föreläsning, även den med Lovisa:
Tillbaks till livet - så blir du stark inifrån och ut efter graviditet
Önskar man kunde skicka alla som jobbar med gravida på denna.
Man blir nästan mörkrädd över hur vårt samhälle ser
ut kring detta ämne.
Mycket mycket bra föreläsning och jag ser fram emot en
kommande föreläsning jag ska på med henne i början av april redan nu.

Efter lunchen blev det Elminas pass
MammaStark
Gruppass med många bra nya varianter på övningar man annars lätt traglar.
Svettigt och härligt upplagt i block.
Elmina är en av mina stora inspiratörer när det kommer till att träna hemma med barn.
Var riktigt kul att få träffa henne "på riktigt", 
och även henne har jag ett spännande återseende att se fram emot,
i slutet på april =)

Dagen avslutades med Workshop med Katarina Woxnerud,
skaparen av min absoluta favoritapp MammaMAGE.
Fick lära mig ännu mer om transversus 
och hur viktigt det är att man återfår styrkan i denna muskel efter graviditeten.
Att dessutom få sin diastas checkad av denna kvinna
och tips på hur man kan jobba upp den ännu mer
känns som att vinna på lotto.

Dunderklubben






Goodiebag =)
Summa summarum:
Ett grymt event som jag mer än gärna återvänder till nästa år.
Men nu ska jag ladda upp för att försöka sätta ny kunskap 
till handling för mina egna grymma mammor
då ett pass MammaTräning-FitForLife vankas nu på förmiddagen.

Ha en härlig Tisdag,
Kramar

Foto: De flesta bilder är lånade från träningsevent sida på fb.  




2 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Vilken intensiv lördag du hade men det verkar väldigt kul! Önskar jag hade kunnat gå på sån mammaträning efter mina barn.... Kram Suss

Kia sa...

Kul med ny inspiration! Låter som du fick en toppen helg!
Kram Kia