onsdag 11 december 2013

Maskinsamhälle!




Är alla uppfinningar som underlättar hushålls-jobb bra?
Idag stressar vi runt som idioter, men samtidigt har vi galet massa olika maskiner
som underlättar massa jobb för oss.
Vi trycker på en knapp och maskinen tvättar våra kläder.
Vi trycker på en knapp och maskinen knådar vår deg eller vispar vår smet.
Vi trycker på en knapp och maskinen diskar våran disk.
Vi trycker på en knapp och maskinen rostar våra mackor......osv.
Listan kan göras gigantisk.

Jag älskar vissa maskiner, men ibland tror jag det går för långt.
Tvättmaskinen skulle jag aldrig vilja vara utan.
Vår har dessutom en älskvärd knapp som heter fördröj start.
Man klickar bara in om den ska starta om 3, 6 eller 9 timmar.
Den hoppar igång vid 3-4 på natten och är sedan redo att hängas när jag vaknar.

En maskin jag börja sakna är diskmaskinen.
Våran valde att gå sönder den 24 Maj.
Samma dag som jag gick hem på grav-penning.
Men jag tyckte att jag ska ju ändå va hemma, så inte lönt att köpa en ny.
För den dagen köket kommer renoveras vill vi ändå ha en i fullstorlek och ingen liten 45:a.
Men det börjar bli drygt ;)

Vilken maskin är din favorit i hemmet?
Och vilka kommer du använda idag?

Ha en underbar dag,
Kramar

inlägg i samarbete med Electrolux

4 kommentarer:

Livskraft sa...

Jag tror bestämt att jag gillar maskiner. Favoriten är nog bakmaskinen på en delad första plats med disk och tvättmaskinen. Kan inte hjälpa det men I just love it.
Kram

Kia sa...

Tvätt och diskmaskin är nog mina favoriter som nästan går dagligen.

Ha en toppen kväll!
Kram Kia

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej
Visst finns det en djungel av alla maskiner.
Jag skulle inte kunna leva utan tvätt maskin och diskmaskin.
Vi är j några i familjen. En fin vecka till dig. Kram

Mittgodastefinaste sa...

Tvättmaskinen och diskmaskinen är mina närmaste vänner haha! Dammsugaren också kanske! Jag älskar också den där knappen att man kan ställa in tvätten på senare start!

Kram Jenny