torsdag 19 december 2013

Kesofrallor och havrebullar!


LillaS var med och gjorde en egen liten fralla ;)

Kesofrallor med solroskärnor och havrebullar med linfrön och morötter!

Brödbak har det varit på 12:an i dagarna två.
Fått frågor om receptet på kesofrallorna på instagram.
Det hittar ni HÄR!
Superlätta att slänga ihop och fint saftiga av keson.

Igår blev det även en annan sorts fralla bakad,
havrebullar, och receptet hittar ni HÄR!
Jag hade i en stor riven morot, linfrön och bytte ut hälften av
vetemjölet till grovt rågmjöl.
Även de var smidiga att slänga ihop och blev mycket
saftiga, tack vara moroten gissar jag.

Nä, dags att ila,
ännu en dag med fullspäckat schema.
Hoppas ni får en härlig Torsdag,
Kramar





2 kommentarer:

Unknown sa...

Det där tackar jag för! Bra, lätta recept som blir gott, det är min melodi.
Kram
//bara anna

Villa Ell sa...

Det är ju så gott med nybakat bröd, ärligt så skulle jag nog kunna sätta i mig en hel limpa hehe kanske inte men nygräddat så attans gott!
Ja det är väl snön jag väntar på men här i Gbg området så är
Det ju inte vanligt med snö på jul, bara dom tre sista åren vi blivit bortskämda!
Läste (igår läste jag ;-)) ditt inlägg om "vit" jul! Det gör ont i hela mig dom du
Skriver om dom barn som firar jul med en massa alkohol! Här
Hemma finns ja nästan alltid alkohol, min man tar gärna en öl, ibland tar vi ett glas vin, men inte varje dag! Jag tycker det är ok m alkohol hemma men inte att vi blir fulla med barnen! På jul blir det öl t maten, men inga mängder...
Ha en mysig helg
Kram Sandra