lördag 6 juli 2013

Trevlig Helg

Gerbera-plantan som köptes i våras blommar åter och sätter färg
på livet här i HomeSweet12.

Solen skiner och vädret är på topp.
Så kikar in lite snabbt för att önska er alla en riktigt skön helg.
Nu ska jag ut och fortsätta röjja envist ogräs i landen
och försöka få lite färg 
(eller iallafall gå från megablek till mindre blek).

Tack för tipsen om näsblod igår..
Läskigt värre det där men fick stopp på det och sen kom
det inget mer under dagen.
Misstänker att det beror på skörheten i slemhinnorna som blir av graviditeten
och så lite förkylnings snuff i näsan på det.

Nä, ogräset kallar.
Ha en riktigt finfin helg nu,
Kramar

6 kommentarer:

anettan sa...

Hoppas du och ogräset kom överens idag och att din förkylning känns bättre. Kram Anette

Villa Ell sa...

Det var ogräset som kallade mig med, och tack vare det så har jag så fruktansvärt ont i ryggen, eller om jag lyft Noah fel? Troligtvis ogräset då jag snabb rensa när han sov!
Vi har också fixat ute idag, äntligen en sandlåda t Noah!
Men nu har killarna åkt t svärföräldrarna, jag hade mindre lust att följa med så jag tänkte ta mig en lugn promenad, och sen njuta en stund av egentid...
Ha en fortsatt härlig lördag!
Kram Sandra

Husbilen Tuzzen sa...

Jag hoppas du haft en underbar helg!
Kram Helén

Emilias sa...

Men jisses vilka söta valpar i inlägget nedan, golden är ju sååå fina!

Hoppas helgen har varit bra :)
Kramkram

Ekenäsliv sa...

Ja, så är det säkert.
Du skulle ju ta det lugnt ju inte rensa ogrsä då;-))
Rensa ogräs är för övrigt något bland det råkigaste jag vet;-) Det blir många blomlådor o krukor här framöver istället:-)
Kram Anna

choicesbyannie sa...

Usch för näsblod men tur du fick stopp på de;) Ljuvliga hundar nästan så man vill plocka ut en från skärmen och gosa med;)

Önskar dig en fin dag och hoppas du vaknar upp till mindre ogräs idag.
KRam
Annie