fredag 5 juli 2013

En kontrast av sött & otrevligt




9:e stycken och alla lika charmiga.
Kan erkänna att jag aldrig vågat besöka min
kusin igår om jag inte vetat att alla var sålda.
För hundvalpar är ju bara för galet söta.
Och nu var de fulla av bus och liv,
tuggade glatt på skosnörena, lekte rally och ibland platt fall
tog sig en liten liten stunds vila innan de rusade vidare.
Idag ska de börja åka mot sina nya hem.
Men vill ni läsa eller se mer om dem kika in på deras blogg:

*-*-*-*-*
Nu till något mycket mindre trevligt,
NÄSBLOD.
Något jag inte haft sen typ högstadiet.
Men idag på morgonen kom det, 
som en fors och det kändes som jag typ lite halvt förblödde =P
Så nu till min fråga.
Vad är era tips för att få stopp på det?
*-*-*-*-*

Fredag idag, kanske dags att gå på semester?
Här har vi ju fredag hela veckan lång,
men klart det måste mysas lite extra på självaste "riktigafredagsmysdagen".

Kramar




13 kommentarer:

MirEll sa...

Så söta valpar, förstår att det hade varit svårt att låta bli om de inte varit sålda och då är jag ändå en kattmänniska.
Mitt bästa tips för att få stopp på näsblod är att lägga sig på rygg med huvudet lätt bakåtlutat och lägga en trasa blött med iskallt vatten över näsan och klämma åt över näsroten och sen de traditionella papperstussarna i näsborrarna så klart. =)
Ha en bra dag, förhoppningsvis näsblodsfri så du inte får nytta av några tips. =)
Kram Linda

Marianne sa...

Jag har hört att man inte ska ligga utan sitta och trycka med två fingrar runt näsroten....googla är nog mitt tips.
Sicka sötisar! Det är verkligen inte lätt att åka och titta på varken hundar eller katter som är så små och söta, det är ju väldigt lätt att få med en hem!;)
Hoppas ditt näsblödande ger sig:(
Kram

Vita huset 28 sa...

Åhh såna små sötisar!
Har haft golden förut, såå fina.

Urk näsblod, aldrig haft så inga råd från mig tyvärr

kram Camilla

Ekenäsliv sa...

Jaaaaa, men de är ju så söta så man bara döööööör... :)))
Har kikat in och kollat på dem på bloggen med:)

Näsblod är inte roligt. Kanske hör ihop med att du är gravid och kroppen har med blod i omlopp så att säga. Min mamma har haft problem med näsblod men har bränt blodkärlen i näsan nu.

Va rädd om dig vännen och bara ta det lugnt idag nu!! Mys heeeeela dan!
Kraaaaam Anna

anettan sa...

Vilka godingar. Nä de är svåra att motstå med de blir snabbt stora. Ha en bra fredag. Kram Anette

Linda sa...

Ha, ha! Full rulle på de söta små. Förstår vad du menar, det är inte lätt att motstå en liten valp.

Trevlig helg!
Kram Linda

Marie sa...

Det finns en bra blodstoppare på Apoteket vet ja, be din sambo åka köpa åt dig

kramar

Marie sa...

http://www.xn--stoppansblod-mcb.nu/ den tänkte jag på, =D, kolla också om man kan ta den då man är gravid förstås ;)

Villa Ell sa...

Jamen dom är ju så söta dom små valparna... Visst vill man ha en! Wiggo går i perioder och tjatar om djur, helst hund men nä, ser finns ingen tid för oss nu och heller faktiskt ingen lust... Så nä då är det inte schysst att skaffa sig hund!
Mannen hade en när vi träffades!!

Usch för näsblod... Måste väl ha med graviditeten att göra??? Jag tror på mega fredagsmys och gott godis ;-)

Ha en fin kväll
Stoooor kram
Sandra

LIVSGLITTER sa...

Oh så Goa!!! <3

Hemma på Sjuan sa...

Åh våra godingar! Men nu är det bara 5 kvar...
Vad jobbigt med näsblod, hoppas det blir bättre!
Kram Suss

felicia sa...

underbart söta (inte näsblodet)

Home2tiny sa...

Nämen är du o Suss kussar...Deras valpar är helt ljuvliga. Näsblod är inte kul, hoppas du känner dig bättre. Kramisar Tina