måndag 13 maj 2013

Sommarens projekt?



Min hjärna svämmar just nu över av tankar och idéer.
Jag önskar att tid och pengar var något som vi badade i överflöd i.
Men så är ju inte verkligheten.
Och många gånger tror jag det är bra att projekt får växa fram.

Denna hörnan är ett projekt jag hoppas vi kan få lite tid till i sommar.
Men samtidigt ska fönster bytas, ved fixas med, Stellas nya rum ska renoveras....
....och så kommer det ju en bebis i juli med.

Men lite påbörjad är min hörna.
Dammen har jag 
(eller det var nog faktiskt MrJ som spände musklerna där)
slagit sönder.
Vattnet rinner då ut direkt, och det kändes som en viktig säkerhetspunkt.
Visst, nu ska inte jag ligga inne och LillaS leka ute själv.
Men en olycka händer fort om oturen är framme.
Så förhoppningsvis kanske hög och damm kan försvinna med hjälp av en grävmaskin.
Spaljen ska bli en mysig liten odlingshörna.
Och så är tanken att man ska kunna sitta där och njuta med en kopp kaffe
medan LillaS leker i en eventuell framtida sandlåda.

Ja, sen hur mycket som hinns det kan bara tiden utvisas.
Har ni mycket sommarprojekt?
Idag vankas mammaträning igen. Får se vad bebis och mage säger om det.
Ha nu en härlig start på veckan, 
Kramar

7 kommentarer:

Villa Ell sa...

Det låter som du och jag har ungefär lika storslagna planer för trädgården.. Jag kan drömma mig bort hur jag vill att det ska se ut... fina uppradade pallkragar med grönsaker, stenplattor runt jordgubbslandet, sandlåda mm mm ja listan kan göras lång men sen måste man ju få drömma också...det får ta den tid det tar...
och vem säger att det inte kan förverkligas...

Idag är det vårruset... laddar för det men sen vet jag att när man väl är på plats så blir jag ännu mer laddad med så mycket folk och stämmning runt omkring!!!

Hoppas det går bra med träningen idag :-)

Ha en fin dag
Kramar Sandra

Kia sa...

Sommarens projekt är att få klart altan och trappen ner på baksidan, sätta igen fönstrena efter ombyggnaden, bygga vedförråd. Tanken var att bygga altan på framsidan också men vi får se vad tiden hinner med. Finns att göra helt enkelt!

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Husbilen Tuzzen sa...

Det är så kul att drömma och planera. Och jag tror att det att bra att vissa saker får växa fram.
Jag hoppas du får det som du vill ha det.

Kram Helén

Hemma på Sjuan sa...

Vilka projekt! Och tiden är inte alltid så lätt att få till (inte pengar heller...) allra helst inte när en liten bebis ska komma. Inga stora projekt här men det ska planteras mer i denna trädgård är tanken. Kram Suss

anettan sa...

Aaa lite mer pengar hade ju inte varit fel, men att ha idéerna tycker jag är en bra start. Hoppas träningen gick bra. Kram Anette

Vita huset 28 sa...

Hej de där kommer allt bli hur bra som helst när ni är klara.
Ja ni har ju några andra projekt innan :)

Jo byta fönster står ju på listan här med. De kommer om en vecka o börjar.
Sen har vi planer på att göra klart där bilarna står. Mur och asfalt o så ny plattläggning framför huset o ny uppfart vid garaget.
Jo då en del projekt i huvet här med :)

Kram Camilla

No34 sa...

Roligt men jobbigt att göra om i trädgården, dessutom kostsamt för plånboken!
Tisdagskram från Kate