fredag 10 februari 2012

Proteingröt




Att jag är en frukostälskare
har jag ju nämnt ofantligt många gånger.
Men att vara uppe och amma på natten förändrar ju inte det heller, 
utan är nu är jag, om möjligt, ännu mer vrålhungrig på morgonen.

Havregrynsgröten räckte då inte,
efter 1-2 timmar var jag ordentligt hungrig igen.
Men hittade då ett tips om proteingröt.
Har tidigare blandat i keso i min havregrynsgröt för att höja proteinhalten lite.
Men det är nu utbytt mot ett ägg.

Blanda havregrynen och ett rått ägg ordentligt
(jag har även i linfrön),
innan du tillsätter vattnet.
Sen in i micron i 3 min.
KLART!


Tyckte det kändes lite mysko i början, men nu känner jag ingen skillnad.
Och mättare är jag,
eller ,
jag håller mig iallafall till mellanmålet 3-4 timmar efter frukosten.

Så är du som jag en hungrig frukostälskare,
testa!
Nu får det bli ett pass sjukgymnast styrka + komplement
innan Dixie får sitt.

Ha en riktigt mysig Fredag,
Kramar




2 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Kikar in och säger Trevlig helg! Kram Maria

Hemma på Sjuan sa...

Lite skeptisk mot den gröten men jag kanske skulle testa....
Ha en skön helg! Kram