fredag 3 februari 2012

I mammas avdankade kläder...






Äpplet faller inte långt från trädet....
Igår var Stella och jag och besökte min farmor.
Passade på att sätta på Stella en söt liten 
förklädes-klänning som jag en gång fick av farmor
när jag var i Stellas storlek.

Egentligen är jag inte alls mycket för rosa och flickflickiga kläder.
Men var ju tvungen att se om farmor kom ihåg den.
Självklart gjorde hon ju inte det,
vad kan man begära....jag fick ju den för typ 26,5 år sen.

Får väl erkänna att trollungen var söt i den,
trots den rosa färgen.
Kul med att kunna jämföra korten på mig och Stella
i samma klänning.

Ha en riktigt skön Fredag,

Kramar

4 kommentarer:

vitapusselbitar by me sa...

Sååå sött!! Jag hade nog klätt min dotter bara i rosa om jag fått en. hihi, säkert för jag har två pojkar!! ;) och tror det blir en tredje!! hihi.. känns som det, magkänslan! hoppas allt är bra med er! kram

My sa...

Oh så söt!! Håller med dig, är inte heller mycket för rosa och jätteflickigt men den var väldigt fin. Det blir ju verkligen speciellt när plaggen har en historia också.

Anonym sa...

När begagnade kläder är så fina spelar det INGEN roll hur de ser ut.

Jag hade nog kunnat sätta den tunikan på min pojke också!

Kul att farmor kom ihåg!

Många kramar från den som jobbar sista dagen på jobbet innan föräldraledighet idag :)
Ellinor

I mina gömmor sa...

Hej!
Passa på och bestäm nu sedan vill de gärna välja själva! Kajsa hade först en orange period (till många tanters förtvivlan- de frågade alltid henne om inte rosa var favoritfärgen och hon svarade alltid Nej, jag gillar orange!!!) Nu är det lila som gåller óch jag får acceptera att hon i butikerna säger att "Mamma, vi har inte samma smak!"

Kram och trevlig helg!
Malin