tisdag 26 februari 2013

En stad full av sevärdigheter.....


St. Peterskyrkan


Detaljer från Vatikanen.


Colosseum by night.


 

Fontana di Trevi med sjukt många turister.


Rom, en stad med otroligt mycket att se.
Så mycket historia, och så mycket vackra byggnader, monument 
och platser.
Tunnelbanan var ett otroligt smidigt sätt att ta sig fram.
På så vis hann vi se en hel del på de få dagar
vi hade på oss.

Favorit platsen blev nog en stor vacker park
med en magisk utsiktsplats.
Pincio Garden.
Man kunde inte förstå att man var mitt i en stor stad.
Lugnt, grönt och stilla.

Idag väntar ännu en dag på jobbet.
Men först ska jag testa ännu ett morgnpass på gymmet.
Ha en härlig Tisdag,
Kramar










8 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Åh så många härliga bilder! Ni måste haft en mysig helg i vackra Rom!
När vi var där så landade vi bara där tyvärr, kram Suss

Emilias sa...

Godmorgon!
Vilka fina bilder :) Häftig med Colusseum by night!

Hur gick morgonpasset?

Haha, jo, men massa godis efter träningen är väl det bästa!? Eller??? ;) Jag fick ett svar av den anonyma men orkar inte svara nu... Funkar det för honom/henne så är väl det bra.

Jag brukar också unna mig fika till frukost när jag äter hotellfrukost ;) Rikard tycker jag är knasig som äter sött till frukost men just då är det ju faktiskt himla gott :)

Är din sambo hemma med S? När har ni tänkt att hon ska börja förskola? :)

Jag har inga särskilda planer i veckan. Jobb och träning. Vilodag idag dock. Tänkte ta en liten tur på stan efter jobbet, skulle behöva nya byxor...

Ha en härlig tisdag du med!
Kramkram

Vita huset 28 sa...

Hej vilka vackra biler, vill också åka dit.
Fast vi åker ju på solsemester om en månad :)

Kram Camilla

Villa Ell sa...

Så härligt det ser ut!
Smidigt med tunnelbanan så att man hinner se mer..
Här blev det ett morgon tränings pass hemma innan mannen stack till jobbet, tisdagar brukar vara lååånga dagar hemma då mannen jobbar till 22 så något får man hitta på, eller bara komma iväg och lämna väggarna lite iaf...
ha en toppen tisdag
Kram Sandra

Unknown sa...

Så ljuvligt ni verkar ha haft det. Hade gärna besökt Rom endag om det bara legat liiiite närmre (avskyr att flyga ju)

Tycker absolut att du ska köpa/läsa matrevolutionen. Den kastar om rätt mycket av synen på mat. Tänk så mycket skit vi stoppar i oss egentligen;( Så läs;)

Önskar dig en härlig dag på jobbet.
Kram
Annie

Marie sa...

Så många fina bilder =D, Rom verkar vara så vackert ställe.

Men vissa hår tål ju mer, för mitt hår är nog egentligen ganska tåligt eftersom jag blekt det till & från i många år, men nu ska det få vila från allt vad färgande heter ett tag, ska bli skönt =D, kände mig alltid så färglös om jag inte var blekt i håret förr, men nu trivs jag med min färg =D
kramar

Frederica sa...

Fina bilder!
Förstår att era ögon måste ha njutit massor :D

Vilken fin mage du fått :D (instagram?)

Kramar

anettan sa...

vilka härliga bilder, det ser mysigt ut. Kram Anette