torsdag 8 mars 2012

Rör ihop och in i ugnen bröd




Igår testade jag ett nytt brödrecept som nog är det smidigaste 
jag någonsin gjort.
Degen fixade jag medan jag stekte blodpuddingen jag skulle ha till lunch.
Då förstår ni hur fort det gick.

Ingredienser
2 dl havregryn
5 dl vetemjöl
1 dl linfrö
1 dl hasselnötter
1 dl russin
2 tsk bikarbonat
1 tsk salt
4 dl naturell yoghurt
½ msk honung
½ dl lingon

Gör så här
Sätt ugnen på 200 grader.
Rör ihop alla ingredienser. Lägg degröran i en brödform.
Sätt in i mitten av ugnen och grädda cirka en timme.
Låt svalna.

Receptet hittade jag på Fiffig Systrar´s underbara blogg.


Ha en riktigt skön Torsdag,
Kramar

1 kommentar:

Ulle sa...

Mm det såg smarrigt ut!
Men du kunde du inte ta liiiiiite liiite till med ost, kan inte stava till att!! ;-P
Gutt!!
Puss