tisdag 6 mars 2012

Dessa förbannade hundägare....



Ja ni läste rätt i rubriken.
Blir så trött på oansvariga människor som inte kan göra rätt för sig.

Det som göms i snö det kommer fram i tö

Men att gömma hundskiten i snövallarna på trottoarerna 
på vintern verkar vara mångas filosofi.
Fattar de inte att det kommer fram till våren?
Hoppas verkligen de själva blir drabbade och kliver i det.

Jag kan stolt sträcka på mig då jag är grymt duktig på att plocka upp efter Dix.
Visst, långt ner i diken där ingen går kan jag låta det vara.
Men ibland tar jag det även då eftersom det ser så tråkigt ut.

Känner du dig träffad???
En rulle med 50 svarta påsar kostar typ 6 kr på willys.
Har du inte råd med det ska du ingen hund ha!
Om du inte känner dig träffad:
du är en grymt bra hundägare, sträck på dig!!!


Nu blir det långrunda med Mia.
Jackfickorna fylls med svarta påsar.
Ha en riktigt skön tisdag,
Kramar

1 kommentar:

Marianne sa...

Absolut bland det vidrigaste som finns!
Den lilla svart påsen är ju både billig och lätt att knyta två tre stycken runt kopplet, så man alltid vet att man har med sig.
Kram